خطیب زاده: صلح افغانستان با ایفای نقش همه گروه‌ها ممکن است
(last modified Wed, 27 Jan 2021 04:05:01 GMT )
دلو 08, 1399 08:35 Asia/Kabul
  • خطیب زاده: صلح افغانستان با ایفای نقش همه گروه‌ها ممکن است
    خطیب زاده: صلح افغانستان با ایفای نقش همه گروه‌ها ممکن است

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، هدف از سفر هیات طالبان به تهران را گفتگو درباره روند صلح در افغانستان عنوان کرد و گفت: افغانستانِ با ثبات و تحقق صلح و آرامش در این کشور خواست عمیق جمهوری اسلامی ایران است.

هیأت سیاسی طالبان به ریاست «ملا عبدالغنی برادر» صبح روز سه‌شنبه وارد تهران شد و مورد استقبال مقامات وزارت امور خارجه ایران قرار گرفت.

به گزارش رادیودری، «سعید خطیب زاده» سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره جزئیات سفر هیات سیاسی طالبان به تهران خاطرنشان کرد: موضع ایران درخصوص افغانستان، هرگز وابسته به موضع آمریکا نبوده است، چه در دوره ای که دولت ترامپ سراسیمه در حال برخی اقدامات بود و چه امروز، ایران همواره سیاست مستقلی را دنبال کرده است.

خطیب زاده با بیان اینکه روند دستیابی به صلح پایدار در افغانستان در گفتگو با هیات طالبان مورد بحث قرار خواهد گرفت، ابراز امیدواری کرد: شرایطی فراهم شود تا شاهد یک افغانستان با ثبات و آرام باشیم و مردم این کشور فارغ از مسایل قومی مذهبی و جناحی در کنار هم زندگی کنند.

سخنگوی وزارت خارجه ایران با تاکید بر اینکه گفتگو بین گروه‌های مختلف افغانستانی، تنها راه حل پایدار برای حفظ صلح در افغانستان است، اظهار کرد: آمریکا هم چاره ای ندارد جز اینکه به سال ها دخالت و تجاوز در افغانستان پایان دهد و با یک خروج مسوولانه و متعهدانه بار رنجی که به ملت های منطقه تحمیل کرده را کاهش دهد.

کلیدواژه