تاکید روسیه بر ارائه مشوق های اقتصادی به ایران برای اجرای برجام 
(last modified Sat, 13 Feb 2021 05:28:59 GMT )
دلو 25, 1399 09:58 Asia/Kabul
  • تاکید روسیه بر ارائه مشوق های اقتصادی به ایران برای اجرای برجام
    تاکید روسیه بر ارائه مشوق های اقتصادی به ایران برای اجرای برجام

"میخائیل اولیانوف" نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین، بر ارائه مشوق های اقتصادی به ایران برای پیشبرد روند اجرای کامل برجام تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، "اولیانوف" جمعه در توئیتی نوشت: آخرین پیشنهاد (ارائه مشوق های اقتصادی به ایران) با توجه به اظهارات مقامهای ایرانی پیشنهاد بجایی است.  

وی افزود: امیدوارم کشورهایی که این موضوع (برجام) به آنها مربوط می شود، این واقعیت را بخوبی درک کنند. آنها از تجربه های قابل توجهی برخوردارند و می توانند برداشت های صحیح کنند و در این امر شکی نیست.  

"ریابکوف" معاون وزارت خارجه روسیه و مذاکره کننده ارشد هسته ای نیز پیش تر گفته بود: اقدامات ایران درصورتی که در جهت صحیح پیشرفت باشد، قابل بازگشت است. احیای مشوقه های اقتصادی به ایران، موضوعی کلیدی است. آمریکا و اتحادیه اروپا باید گام نخست را بردارند و ایران پاسخ سازنده خواهد داد.  

دولت جدید آمریکا که پیشتر وعده بازگشت به این توافق و لغو تحریم‌ها را مطرح کرده بود، این اقدام را مشروط به اجرای تعهدات ایران کرده است. این در حالیست که جمهوری اسلامی ایران ، آمریکا را ناقض برجام و قطعنامه 2231 دانسته و تاکید دارد که تنها در صورت لغو تحریم‌ها و بازگشت آمریکا به توافق هسته‌ای، گام‌های برداشته شده در مسیر کاهش تعهدات برجامی، برگشت پذیر خواهد بود.

 

کلیدواژه