پیگیری پرونده شهید سلیمانی در سفر اخیر رئیس قوه قضاییه ایران به عراق
(last modified 1399-11-28T10:01:29+00:00 )
دلو 28, 1399 14:31 Asia/Kabul
  • پیگیری پرونده شهید سلیمانی در سفر اخیر رئیس قوه قضاییه ایران به عراق
    پیگیری پرونده شهید سلیمانی در سفر اخیر رئیس قوه قضاییه ایران به عراق

سخنگوی قوه قضاییه ایران با اشاره به صدور حکم جلب برخی مقامات آمریکایی دخیل در پرونده سپهبد شهید «قاسم سلیمانی» گفت: یکی از موضوعات مذاکرات در سفر اخیر ریاست قوه قضاییه ایران به عراق پیگیری این پرونده بود.

«غلامحسین اسماعیلی» سخنگوی قوه قضاییه ایران روز سه ‌شنبه در نشست خبری با اشاره به سفر حجت الاسلام و المسلمین «سید ابراهیم رئیسی» رئیس قوه قضائیه ایران و هیات همراه به عراق، ویژگی ها و دستاوردهای این سفر را فراوان و کم نظیر عنوان کرد.

اسماعیلی یادآور شد: در ارتباط های مردمی اعم از خانواده شهدا و نسل جوان بویژه در مسیر زیارت کاظمین از یک سو شاهد عشق و علاقه و پیوند عمیق بین دو ملت عراق و ایران و از سوی دیگر شاهد اعلام تنفر و نفرت از اقدامات و جنایت دولت و ارتش آمریکا بودیم.

سخنگوی قوه قضاییه ایران همچنین با بیان اینکه مقدمات راه‌اندازی دادگاه تجاری ایران و عراق فراهم شده است، گفت: در تفاهم نامه مشترک بین دو کشور مقرر شد با استفاده از سازوکارهای داوری همچنین با تشکیل دادگاه تجاری اختصاصی در پایتخت دو کشور و استان های مرزی بتوانیم در حداقل زمان ممکن و با بهره گیری از مشاوران اقتصادی مشکلات تجار ایرانی و عراقی را حل و فصل کنیم که مقدمات این کار فراهم شده است.

اسماعیلی همچنین خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مذاکرات در سفر اخیر به عراق پیگیری پرونده شهید سلیمانی بود و در این ملاقات‌ها قضات رسیدگی کننده به این پرونده هم حضور داشتند و در رابطه با مقامات آمریکایی دخیل در پرونده از سوی قاضی عراقی حکم جلب و دستگیری ترامپ و برخی دیگر از وابستگان آمریکایی صادر و تحقیقات تکمیل شده است. 

سخنگوی قوه قضاییه ایران افزود: مقرر شد بخش دوم پرونده در رابطه با سایر شرکت‌ها و دولت‌هایی که در تبادل اطلاعات ایفای نقش داشتند پیگیری شود و بنا شد تا ایران اطلاعات خود را در اختیار شورای عالی قضایی عراق قرار دهد.

کلیدواژه