حوت 05, 1399 17:48 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی: آمریکایی ها با سرشکستگی از منطقه خارج خواهند شد
    سرلشکر صفوی: آمریکایی ها با سرشکستگی از منطقه خارج خواهند شد

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران گفت: آمریکایی‌ها با سرشکستگی از منطقه خارج خواهند شد.

به گزارش رادیودری، سرلشکر «سیدیحیی صفوی» دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران،در همایش مطالعات بین‌المللی حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس با اشاره به حمایت‌های همه جانبه شورای همکاری خلیج‌فارس و برخی از دولت‌های عربی غرب آسیا و شمال آفریقا از عراق در جنگ تحمیلی ضد ایران افزود: در طول 8 سال جنگ تحمیلی این دولت ها ۸۵ میلیارد دلار وام و کمک های بلاعوض به رژیم صدام(دیکتاتور معدم عراق) کمک کردند که تبدیل به تجهیزات نظامی شد.

سرلشکر صفوی افزود: این کمک‌ها موجب توسعه جنگ به شهرها به عنوان یک ابزار فشار سیاسی به دولت ایران بود.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران تصریح کرد: رفتار دولت‌های آمریکا و شوروی سابق و برخی از کشورهای اروپایی از قبیل فرانسه، آلمان، انگلیس و برخی دیگر از کشورها در واگذاری صدها تُن مواد شیمیایی و انواع سلاح‌های کشتار جمعی شیمیایی،نشان داد که تمامی موازین حقوق بین‌المللی را نقض کرده‌اند.

سرلشکر صفوی افزود: قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در جنگ عراق و کویت یک تناقض آشکار و دوگانگی رفتار شورای امنیت سازمان ملل و کشورهای عضو در رابطه با تجاوز عراق به ایران است و این جزو مطالبات حقوقی دولت و ملت ایران است.

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای ایران تاکید کرد: با خروج نیروهای تروریستی آمریکا در منطقه ایران حافظ صلح در غرب آسیا خواهد بود و این حقیقت را آمریکایی‌ها و اروپایی ها بفهمند با فشارهای سیاسی و اقتصادی ایران قدرتمند شده و از حقوق خود دفاع خواهد کرد.

 همایش بین‌المللی مطالبات حقوقی بین‌المللی دفاع مقدس  روز سه شنبه با حضور شماری از مقامات عالی رتبه لشکری و کشوری، وابستگان نظامی سایر کشورها و جمعی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تهران برگزار شد.

کلیدواژه