جدی 02, 1402 18:23 Asia/Kabul
  • مشاور عالی رهبر انقلاب: هنوز حاکمان فعلی افغانستان را به رسمیت نشناخته ایم
    مشاور عالی رهبر انقلاب: هنوز حاکمان فعلی افغانستان را به رسمیت نشناخته ایم

دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوای جمهوری اسلامی ایران گفت تهران هنوز حاکمان فعلی افغانستان را به رسمیت نشناخته اما روابط اقتصادی و فرهنگی با آنان وجود دارد.

به گزارش رادیو دری،  سردار سرلشکر سیدیحیی صفوی دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا بعد از ظهر روز شنبه در آیین رونمایی از کتاب‌های تخصصی انتشارات سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح ایران گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران سیاست همسایگی است؛ به همین جهت خواهان توسعه همکاری‌های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و... با ۱۵ کشور همسایه هستیم.

صفوی سپس با اشاره به وضعیت افغانستان گفت: اگرچه حاکمانی در افغانستان هستند که ما هنوز آن‌ها را به رسمیت نشناخته‌ایم، اما روابط اقتصادی، سیاسی و فرهنگی با آن‌ها داریم؛ از سویی مسائل مرزی و بحث حق‌آبه ایران وجود دارد که برای حل و فصل این مسائل باید شناخت کاملی از منطقه داشته باشیم.

 

مشاور عالی رهبر انقلاب اسلامی همچنین در بخش دیگری از سخنانش بر اهمیت منطقه قفقاز برای ایران تأکید کرد و گفت: ایران در قفقاز رقابت استراتژیکی با سایر کشورها دارد؛ به‌همین دلیل نیاز داریم که روابط بسیار استراتژیکی با جمهوری آذربایجان و ارمنستان داشته باشیم.

تاکید وزیرخارجه ایران بر ایجاد حکومت فراگیر و مبارزه با تروریزم در افغانستان

کلیدواژه