روحانی: تنها راه ماندگار برای نزدیکی میان ملت‌ها بازگشت به دانش و فرهنگ است
(last modified 1399-12-19T08:14:02+00:00 )
حوت 19, 1399 12:44 Asia/Kabul
  • روحانی: تنها راه ماندگار برای نزدیکی میان ملت‌ها بازگشت به دانش و فرهنگ است
    روحانی: تنها راه ماندگار برای نزدیکی میان ملت‌ها بازگشت به دانش و فرهنگ است

رئیس جمهوری اسلامی ایران تنها راه ماندگار برای نزدیکی میان ملت ها را بازگشت به دانش و فرهنگ دانست.

به گزارش رادیو دری،«حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران روز سه شنبه در پیامی به سومین کنگره بین المللی جندی شاپور افزود: پیوندهای علمی و فرهنگی در زمره ماندگارترین و پایدارترین پیوندها میان ملت ها به شما می روند، زیرا رهاورد مشترک قرن ها زندگی و همزیستی بالنده و شکوفا میان تمدن ها هستند.

در پیام روحانی با اشاره به اینکه هر چه دایره مناسبات علمی و فرهنگی گسترده تر باشد، عمق دوستی ها و همدلی ها میان ملت ها افزون تر می شود،تصریح شده است: کشور ایران از عهد باستان تا به امروز، همواره منادی علم و دانش گستری و دوستی بوده است.

در ادامه پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه ایرانیان در عهده باستان و در اوج افراطی گری و خشونت های متعصبانه به تاسیس شهر دانشگاهی جندی شاپور اقدام کرده اند، آمده است: امروز نیز ایرانیان بر اساس همان آموزه های نیاکان خردمند خود، دو روز مهم را در تقویم رسمی ایران به نام تعامل و گفت و گو با جهان و روز جهانی عاری از خشونت و افراطی گری را گنجانده اند که در مجمع عمومی سازمان ملل به تصویب رسید.

دانشگاه جندی شاپور در استان خوزستان ،جنوب غرب ایران با بیش از ۱۷ سده قدمت، از باستانی‌ترین دانشگاه‌های غرب آسیا محسوب می‌شود.

کلیدواژه