امیرعبداللهیان:سیاست آمریکا در منطقه تضعیف دولت‌ها است
(last modified Tue, 09 Mar 2021 11:03:50 GMT )
حوت 19, 1399 15:33 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان:سیاست آمریکا در منطقه تضعیف دولت‌ها است
    امیرعبداللهیان:سیاست آمریکا در منطقه تضعیف دولت‌ها است

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل، سیاست غیرسازنده آمریکا در منطقه را تقبیح و با اشاره به تحولات لبنان تاکید کرد سیاست آمریکا در منطقه تضعیف دولت‌ها است.

به گزارش رادیو دری، "حسین امیر عبداللهیان "  دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در امور بین الملل در دیدار " صلاح فحص" نماینده جنبش امل لبنان در تهران با اشاره به روابط ریشه دار و برادرانه دو کشور  گفت: لبنان کشوری مهم  و  تأثیرگذار در تعاملات با  ایران است.

امیر عبداللهیان،  همچنین ثبات و امنیت لبنان و کمک به بهبود سیاسی و اقتصادی این کشور را به سود منطقه دانست و  افزود : توسعه و ثبات اقتصادی لبنان در سایه تعامل و همکاری دولتمردان و طرایف مختلف در این کشور به وجود خواهد آمد.

به گفته امیرعبداللهیان : لبنان کشوری مقاوم در خط مقدم محور مقاومت است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی ایران درامور بین الملل تاکید کرد: لبنان کشور روزهای سخت است و حماسه جنگ 33 روزه (حرب تموز) و پیروزی در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی این مهم را به خوبی ثابت کرده است.

امیرعبداللهیان  همچنین گفت : مقاومت؛ وجه اشتراک ایران و لبنان است و لبنان سنگر اصلی کشورهای اسلامی در مقابل تروریسم بین المللی و نقطه اتکا برای عبور و غلبه بر صهیونیسم و تروریسم در منطقه است. 

نماینده جنبش امل در تهران،  نیز در این دیدار، با قدردانی از موضع گیری کارا و مؤثر جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم لبنان در شرایط مختلف و تحولات منطقه تقدیر  کرد و گفت: دولت، مردم و رهبر معظم انقلاب اسلامی  حامی محور مقاومت و جنبش های آزادی خواهانه منطقه اند.

کلیدواژه