تاکید بر استفاده از ظرفیت زبان فارسی در احیای میراث فرهنگی مشترک ایران و پاکستان
(last modified 1399-12-24T06:43:17+00:00 )
حوت 24, 1399 11:13 Asia/Kabul
  • تاکید بر استفاده از ظرفیت زبان فارسی در احیای میراث فرهنگی مشترک ایران و پاکستان
    تاکید بر استفاده از ظرفیت زبان فارسی در احیای میراث فرهنگی مشترک ایران و پاکستان

نماینده فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در شهر لاهور و تعدادی از اصحاب فرهنگ و ادب دانشگاه های ایالت پنجاب این کشور طی دیداری بر ضرورت استفاده از ظرفیت های زبان فارسی در احیای میراث فرهنگی مشترک دو کشور تاکید کردند.

به گزارش رادیو دری، "جعفر روناس" وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در شهر لاهور مرکز ایالت پنجاب با اصحاب فرهنگ و ادب دانشگاه های این ایالت دیدار و در مورد موضوعات مختلف فرهنگی دو کشور به ویژه زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی به گفتگو پرداخت.

در این نشست فرهنگی علاوه بر روسای دانشکده ها و اساتید دانشگاه پنجاب، از روسای زبان و ادبیات فارسی سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه دولتی لاهور، دانشگاه ال سی بانوان لاهور وچند تن از مقامات پارلمانی و دولتی نیزحضور داشتند.

سلیم مظهر قائم مقام رئیس دانشگاه پنجاب در این نشست با اشاره به علاقه مردم پاکستان بویژه لاهوری ها به زبان و فرهنگ ایرانی گفت: بسیاری از رسومات ما برگرفته از فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است.

وی ضمن اعلام آمادگی جهت همکاری با خانه فرهنگ ایران برای توسعه روابط فرهنگی دو کشور تصریح کرد: اشعار فارسی و حکیمانه علامه اقبال و تاکید ایشان بر پیوند بین مردم شبه قاره و ایران، برای همیشه روابط حسنه و حسن همجواری بین پاکستان و جمهوری اسلامی ایران را تضمین کرده است.

جعفر روناس نیز با اظهار تشکر از میهمان نوازی گرم شخصیت های علمی و فرهنگی موجود در نشست گفت: اشتراکات فرهنگی، زبانی، تاریخی و هنری بین دو کشور همسایه و برادر به گونه ای عمیق است که ظرفیت فعالیت ها در زمینه های مختلف از قبل فراهم است.

وی خاطر نشان کرد: خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران آماده همکاری در همه حوزه های فرهنگی،پژوهشی، علمی و هنری در دو کشور همسایه دارد.

کلیدواژه