حمل 04, 1400 10:49 Asia/Kabul
  • خطیب زاده : کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی وضعیت ‌حقوق بشر باشند
    خطیب زاده : کشورهای ناقض‌ حقوق ملت‌ها نمی‌توانند مدعی وضعیت ‌حقوق بشر باشند

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به قطعنامه ضد ایرانی شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد کشورهای ناقض‌ حقوق ملت ‌ها نمی‌توانند مدعی وضعیت ‌حقوق بشر باشند.

به گزارش رادیو دری، " سعید خطیب زاده " سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز چهارشنبه در واکنش به قطعنامه گروهی از کشورها علیه جمهوری اسلامی ایران در نشست چهل و ششم  شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: این قطعنامه حاصل آرای متفرق، ضعیف و فاقد اجماع و مقبولیت بین المللی است. 

به گفته خطیب زاده : در این قطعنامه، دستور کار گزارشگر ویژه‌ای تمدید شده است که در گزارش های  وی اشاره‌ای به مرگ ده‌ها کودک معصوم و صدها بیمار بی گناه به دلیل دشواری دسترسی به دارو و تجهیزات پزشکی نمی شود و نقض قطعی "حق حیات" و "حق دسترسی به درمان " هزاران شهروند ایرانی برای وی اهمیتی ندارد.

خطیب زاده افزود: حامیان این قطعنامه در درجه اول باید اقدامات دولت آمریکا به واسطه تروریسم اقتصادی و تشدید تحریم های یک جانبه و ظالمانه و تاثیرات مخرب آنها بر دسترسی ایرانیان به نیازمندیهای اساسی مانند تجهیزات و اقلام پزشکی در ایام مبارزه با ویروس کرونا را محکوم نمایند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران همچنین گفت: ایران با وجود فشارهای ظالمانه ناشی از تروریسم اقتصادی آمریکا، به تعهدات خود نسبت به شهروندانش و جامعه بین المللی همواره پایبند بوده است.

به گفته خطیب زاده :  ایران  در راستای توسعه و ارتقای حقوق بشر در سطح ملی، منطقه‌ای و بین المللی گام برداشته و در عمل نیز خود را متعهد به رعایت آن می داند.

کلیدواژه