حمل 14, 1400 12:58 Asia/Kabul
  • تاکید شهریاری بر تلاش مسلمانان برای خنثی سازی سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان
    تاکید شهریاری بر تلاش مسلمانان برای خنثی سازی سیاست های تفرقه افکنانه دشمنان

برون مرزی - دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت: جهان اسلام، امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تلاش برای پر کردن شکاف‌های ایجاد شده توسط دشمنان و شکست دادن توطئه‌های آنان در جهت ایجاد تفرقه و چند دستگی میان امت اسلامی است.

به گزارش رادیو دری؛حجت الاسلام «حمید شهریاری» دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در مراسم بزرگذاشت «شیخ احمد الزین» که با حضور شماری از علما و شخصیت های سیاسی، امنیتی، اجتماعی و سفیران و نمایندگان احزاب لبنانی در بیروت برگزار شد، گفت: قدرت های زورگو با کمک اذنابشان در منطقه نقشه های بسیاری برای ایجاد درگیری های داخلی و آشکار در منطقه، ایجاد ناامنی و بحران های اقتصادی و امنیتی در کشورهای اسلامی، تضعیف کشورهای حامی مقاومت و تلاش برای ایجاد خلأ در دولت ها یا تشکیل دولت های ضعیف و بدون تأثیر به اجرا در می آورند.

شهریاری افزود: دشمنان جهت اجرای طرح عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای احیای معامله مُرده قرن هستند که این چالش های بزرگ نیازمند بصیرت و اتخاذ مواضع یکسان مسلمانان است.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با اشاره به شخصیت تقریبی شیخ احمد الزین گفت: مرحوم شیخ احمد الزین یکی از شخصیت هایی بود که مواضع ثابتی برای اینگونه تلاش های مغرضانه داشت؛ تلاش هایی که در جهت از بین بردن هویت انسانی و ملی مسلمانان و تخریب اصول ادیان آسمانی انجام می شود.

شیخ احمد الزین از علمای برجسته اهل سنت لبنان و قاضی سابق شرعی در شهر صیدا و رئیس هیات امنای جمعیت علمای مسلمان لبنان بود که در 2 مارس 2021 ( 12 حوت 1399 ) سال گذشته درگذشت.

وی با مواضع ضد صهیونیستی در منطقه شناخته می شد و مقاومت را تنها راه آزادی قدس می دانست و در مسیر مبارزات خود از سوی رژیم صهیونیستی هدف ترور و آزار و اذیت قرار گرفته بود. 

کلیدواژه