تاکید بر گسترش همکاری های ایران و کویت در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
(last modified 1400-01-22T09:55:27+00:00 )
حمل 22, 1400 14:25 Asia/Kabul
  • تاکید بر گسترش همکاری های ایران و کویت در مبارزه با قاچاق مواد مخدر
    تاکید بر گسترش همکاری های ایران و کویت در مبارزه با قاچاق مواد مخدر

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت افزایش همکاری‌های متقابل به منظور تبادل سریع اطلاعات بین پلیس‌های تخصصی جمهوری اسلامی ایران و کویت تاکید کرد.

به گزارش رادیودری، سردار «مجید کریمی» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در نشست ویدئویی روسای پلیس مبارزه با مواد مخدر ایران و کویت با اشاره به حجم بالای کشت و تولید مواد مخدر در افغانستان و لزوم افزایش همکاری های دوجانبه در مبارزه با پدیده شوم قاچاق مواد مخدر گفت: حجم ورود و قاچاق مواد مخدر از کشورهای افغانستان و پاکستان به سمت خاک جمهوری اسلامی ایران در سطح بالایی قرار دارد به طوری که قسمت عمده مواد مخدر وارد شده از افغانستان به ایران، به سمت کشورهای منطقه و اروپایی قاچاق و ترانزیت می شود.

سردار کریمی افزود: میزان کشفیات انواع مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۰ میلادی حدود ۱۱۵۰ تن و  در سه ماهه اول سال ۲۰۲۱ میلادی بالغ بر ۲۱۷ تن است؛ این در حالیست که مقصد ترانزیت بخش عمده ای از مواد مخدر کشف شده، کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله کشور کویت بوده که با هوشیاری و اقدام به موقع پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران از قاچاق این مواد مخدر به کشورهای منطقه جلوگیری شده است.

«سرتیپ محمد قبازرد» رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر کویت نیز در این نشست خواستار افزایش تعامل و همکاری با پلیس مبارزه با مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران در تمامی زمینه ها شد.

در این دیدار همچنین «محمد ایرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در کویت خواستار افزایش کنترل محموله های تجاری به ویژه از مبادی گمرکی شد.

کلیدواژه