تاکید قالیباف بر ارائه راه حل‌های فوری برای آزادی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی
(last modified 1400-01-23T10:55:17+00:00 )
حمل 23, 1400 15:25 Asia/Kabul
  • تاکید قالیباف بر ارائه راه حل‌های فوری برای آزادی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی
    تاکید قالیباف بر ارائه راه حل‌های فوری برای آزادی منابع بلوکه شده ایران در کره جنوبی

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، در دیدار با نخست وزیر کره جنوبی تاکید کرد: انتظار داریم راه حل‌های فوری و عملی برای حل مشکل منابع ارزی ایران ارائه و پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود.

به گزارش رادیو دری،  " محمدباقر قالیباف " رئیس مجلس شورای اسلامی ایران  امروز دوشنبه در دیدار با  " چانگ سیه کیون "  نخست وزیر کره جنوبی گفت:  همه ملت‌های دنیا خصوصاً ملت متمدن و با فرهنگ ایران، دوستان خود را در روز‌های سخت می‌شناسند.

قالیباف، با انتقاد جدی از اقدام بانک‌های کره جنوبی در مسدود کردن دسترسی ایران به منابع ارزی خود، افزود: انتظار از  نخست وزیر کره جنوبی و دولت  این کشور این  است که راه حل‌های فوری ارائه و پول‌های بلوکه شده ایران آزاد شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران همچنین گفت: امیدوارم  سفر نخست وزیر کره جنوبی به تهران  آغاز مجدد همکاری‌ های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور  باشد.

قالیباف،  بر آمادگی در حوزه دیپلماسی پارلمانی و همکاری‌های پارلمانی ایران با مجلس کره جنوبی  تأکید و خاطر نشان کرد: این همکاری‌ها می‌تواند سبب توسعه روابط دو کشور شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، قاره پهناور، کهن و تاریخی آسیا از توانمندی فراوانی برخوردار است؛ لذا گسترش همگرایی میان کشور‌های آسیایی راهبرد مهمی در سیاست خارجی  ایران است.

نخست وزیر کره جنوبی، نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در سفر خود به ایران گروهی  از مسئولان اقتصادی و سیاسی کره جنوبی حضور دارند تا راه حل‌هایی برای روابط دو کشور پیدا کنند، گفت: با توجه به جایگاه  ایران در مناسبات خارجی کره جنوبی نهایت تلاش را می‌کنیم تا به مشکلات فائق آییم.

نخست وزیر کره جنوبی، روز یکشنبه برای دیدار و رایزنی با مقامات جمهوری اسلامی ایران وارد تهران شد. 

کلیدواژه