زمینه های مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایران و افغانستان
(last modified 1400-01-27T11:32:57+00:00 )
حمل 27, 1400 16:02 Asia/Kabul
  • زمینه های مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایران و افغانستان
    زمینه های مناسب برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایران و افغانستان

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران تاکید کرد، زمینه های مناسبی برای توسعه همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی ایران و افغانستان وجود دارد.

به گزارش رادیودری، "حسین نوش آبادی " عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، درگفتگو با خبرگزاری خانه ملت گفت:  روابط ایران اسلامی با کشور افغانستان می تواند در حوزه های اقتصادی، حمل و نقل، فرهنگی و  در زمینه های  مختلف  توسعه یابد.

نوش آبادی،  درخصوص اهمیت تدوین سند راهبردی میان تهران و کابل افزود: افغانستان به عنوان کشور دوست و همسایه از جایگاه مناسبی در روابط تجاری و اقتصادی ایران برخوردار است.

به گفته نوش آبادی،  ایران اسلامی همواره به عنوان یک همسایه در کنار مردم افغانستان بوده است.

نوش آبادی با اشاره به اینکه سیاست ایران در حوزه بین الملل و سیاست خارجی معطوف به کشورهای همسایه است و اولویت برقراری روابط با همسایگان است، افزود:  می توان تفاهم نامه های راهبردی را با  ترکیه، عراق، پاکستان، جمهوری آذربایجان و افغانستان تببین کرد زیرا ظرفیت های همکاری در قالب تفاهم نامه های راهبردی افزایش می یابد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران خاطرنشان کرد:  افغانستان  مستعد پشرفت، پرجاذبه و دارای مردمی فرهنگ دوست و علاقه مند به جمهوری اسلامی ایران است  که این امور می تواند زمینه ساز همکاری های مشترک خوبی باشد.

کلیدواژه