مقام آمریکایی: هیئت‌های مذاکره کننده برجام برای انجام رایزنی نیازمند بازگشت به پایتخت‌ها هستند
(last modified 1400-01-31T03:50:04+00:00 )
حمل 31, 1400 08:20 Asia/Kabul
  • مقام آمریکایی: هیئت‌های مذاکره کننده برجام برای انجام رایزنی نیازمند بازگشت به پایتخت‌ها هستند
    مقام آمریکایی: هیئت‌های مذاکره کننده برجام برای انجام رایزنی نیازمند بازگشت به پایتخت‌ها هستند

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: پیش بینی می‌شود؛ ادامه مذاکرات در وین به نطقه‌ای برسد که هیئت‌های مذاکره کننده برای انجام رایزنی نیازمند بازگشت به پایتخت‌های خود شوند.

به گزارش رادیو دری،  "ند پرایس" گفت، پیش بینی می کند در هفته جاری مذاکرات در وین اتریش به نقطه‌ای برسد که هیئت‌های شرکت کننده در مذاکرات نیازمند بازگشت به پایتخت‌های خود برای انجام رایزنی باشند اما هنوز مشخص نیست که این اتفاق چه روزی خواهد افتاد.

پرایس افزود: «مذاکرات انجام شده در وین فراگیر و متفکرانه بوده است»

 «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه با بیان اینکه اعضای برجام در نشست وین روی بحث درباره جزئیات لغو تحریم‌ها متمرکز شده‌ اند، گفت، پیشرفت در این مذاکرات دیده می‌شود.

واشنگتن در می 2018 /ثور 1397 در دوره ریاست جمهوری "دونالد ترامپ" به صورت یکجانبه و غیرقانونی از برجام خارج شد و از آن پس علاوه بر بازگرداندن تحریم‌های هسته‌ای، تحریم‌ های گسترده‌ای را نیز علیه تهران وضع کرده است، اما "جو بایدن" رئیس جمهور جدید آمریکا به بازگرداندن ایالات متحده به این توافق ابراز تمایل کرده است؛ با این حال تاکنون هیچ اقدام عملی از جانب دولت بایدن برای بازگشت به برجام صورت نگرفته است..

جمهوری اسلامی ایران بارها تاکید کرده است، در صورت لغو تمام تحریم‌ ها و اجرای تعهدات برجامی از سوی دیگر طرف های این توافق، به گونه ای که از منافع خود تحت برجام بهره مند شود، به اجرای کامل برجام باز می‌گردد.

 

کلیدواژه