حمل 31, 1400 15:29 Asia/Kabul
  • تغییر زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام
    تغییر زمان برگزاری نشست کمیسیون مشترک برجام

نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار بود ساعت 15 به وقت اتریش در وین برگزار شود، براساس بیانیه جدید اتحادیه اروپا؛ ساعت 14 به وقت محلی در گراند هتل وین برگزار خواهد شد.

به گزارش رادیودری، این نشست در سطح معاونان و مدیران سیاسی وزرای امور خارجه‌ ایران؛ فرانسه؛ بریتانیا؛ آلمان؛ روسیه؛ چین و انریکه مورا Enrique Mora  به نمایندگی از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در وین برگزار می شود.

ریاست هیأت ایرانی را در این جلسه سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه ایران برعهده خواهد داشت و ریاست نشست برعهده انریکه مورا معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواهد بود.

هجدهمین دور نشست‌ کمیسیون مشترک برجام جمعه 2 آوریل/13حمل به صورت مجازی آغاز و  پس از توافق حاصله مقرر شد ادامه گفت و گوها به صورت حضوری در وین برگزار شود.

روز شنبه دور چهارم نشست‌های کمیسیون مشترک با هدف بررسی روند و نتایج گفت‌ وگوهای فنی کارشناسان در زمینه رفع تحریم‌ها و مسائل هسته‌ای برگزار شد.

واشنگتن در دوره زمامداری "دونالد ترامپ" با خروج یکجانبه از برجام، تروریسم اقتصادی را با هدف فشار حداکثری علیه مردم کشور اعمال کرد.

رئیس جمهوری جدید آمریکا سیاست پیشین کاخ سفید در قبال ایران را مورد انتقاد قرار داده اما بازگشت به برجام را مشروط به اقدام ایران دانسته و بدون اشاره به اینکه کدام دولت در قبال برجام خلف وعده کرده و از آن خارج شده است، وعده داده که درصورت بازگشت ایران به اجرای کامل برجام، واشنگتن نیز به این توافق باز خواهد گشت.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد «هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌ها را در عمل و نه در حرف یا بر روی کاغذ، لغو کند و این لغو تحریم‌ها مورد راستی آزمایی ایران قرار گیرد.»

کلیدواژه