ثور 10, 1400 12:33 Asia/Kabul
  • پیام وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت \
    پیام وزیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت بزرگداشت \" روز ملی خلیج فارس \"

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران، در پیامی به مناسبت بزرگداشت " روز ملی خلیج فارس " این روز را امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین دانست.

به گزارش رادیو دری، " سید عباس صالحی " وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران روز جمعه  در پیامی به مناسبت بزرگداشت " روز ملی خلیج فارس "  این روز را امتداد هویت تاریخی و تمدن دیرپای ایران زمین دانست و گفت: روز ملی خلیج فارس روز افتخار، اقتدار، شادابی و میمنت ایرانیان است.
در متن پیام  سید عباس صالحی آمده است: تمدن دیرپای ایران زمین بر شالوده مستحکم فرهنگ و هنر بنیان نهاده شده تاخلیج نیلگون همیشه فارس آن غیرقابل انکارترین سند هویتی درجهان باشد.
در پیام  وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران  امده است،  وجه برجسته و ارزشمند تنگه هرمز و خلیج فارس، زیست فرهنگی و هنرمندانه مردمان این دیار است که با قدرت راهبردی مرزداری ایشان عجین شده تا جلوه‌های دیرپای تمدنی را باشکوه تر و نمودهای تازه آن را غنی‌تر به نمایش گذاشته و به جهانیان عرضه کنند.

امروز 10 اردیبهشت سال 1400 هجری شمسی، سالروز اخراج استعمارگران پرتغالی از آب‌هاى جنوبى ایران در سال 1622 میلادی، به عنوان روز ملی خلیج فارس نامگذاری شده است.

خلیج فارس به عنوان یک شاهراه مهم دریایی، همواره موقعیت برجسته سیاسی داشته و امروزه به عنوان مهم‌ترین آب راه بین‌المللی جهان شناخته می‌شود.

 

کلیدواژه