ثور 21, 1400 23:12 Asia/Kabul

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر سه شنبه، حمله تروریستی اخیر در کابل، پایتخت افغانستان را به شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار تصویری با نمایندگان تشکل‌های دانشجویی، با ابراز تأسف عمیق و محکوم کردن شدید دو حادثه بسیار تلخ و خونین اخیر در جهان اسلام یعنی در افغانستان و فلسطین گفتند: لعنت خداوند بر جنایتکارانی که غنچه‌ های مظلوم و نوگلان بی‌گناه افغانستانی را پرپر کردند و به خاک وخون کشیدند و با به شهادت رساندن این دختران نوجوان، جنایت را تا این حد گسترش دادند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به جنایات وحشیانه و ظالمانه صهیونیست‌ها در مسجدالاقصی، قدس شریف و دیگر مناطق فلسطین گفتند: این جنایات در جلوی چشم جهانیان قرار دارد و همه باید با محکوم کردن آن، به وظایف خود عمل کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در ادامه با تجلیل از بیداری، ایستادگی و عزم جزم ملت فلسطین افزودند: صهیونیست‌ها جز زبان زور چیزی نمی‌فهمند لذا فلسطینی‌ها باید با افزایش قدرت و مقاومت خود، جنایتکاران را به تسلیم شدن و توقف اقدامات وحشی‌گرانه مجبور کنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی در این دیدار همچنین تشکل‌های دانشجویی متعدد را فرصتی بزرگ برای کشور دانستند و با تأکید بر نقش‌آفرینی آنها به‌ عنوان مراکز تولید فکر و پیشران حرکتهای تحولی و جهادی در مسائل گوناگون اجتماعی و علمی، گفتند: «حضور جوانان جهادی در میدان پر خطر کرونا»، «حضور فعال در قبال مسائل بین‌المللی مانند قضیه نشریه موهن فرانسوی، انفجار در دانشگاه کابل و مسائل فلسطین و یمن»، «اظهارنظر و موضع‌گیری در قضیه اف‌اِی‌تی‌اف» و «تقویت مصوبه راهبردی مجلس در موضوع هسته‌ای»، از مصادیق تحسین‌ برانگیز اقدام‌های تشکل‌های دانشجویی است که اینگونه موضع‌گیری‌ها هویت تشکلهای دانشجویی را نیز تقویت می‌کند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای انتظار از تشکلهای دانشجویی را تقویت بنیه دینی و انقلابی آنها و مسئله مهم تهذیب نفس خواندند و افزودند: تهذیب نفس تأثیر زیادی در مبارزات اجتماعی و انقلابی دارد و امام بزرگوار می‌فرمودند علت ترس افراد از آمریکا، تهذیب نفس نکردن است.

رهبر معظم انقلاب همچنین با اشاره به راهبرد اساسی تحول‌خواهی وتحول‌گرایی، ایجاد حرکت جهشی و جهادی همراه با نوآوری در روش‌ها و کارکردها در همه عرصه‌های حکمرانی و بخش‌هایی از سبک زندگی عمومی را ضروری خواندند و با تأکید بر اهمیت درجه اول مشارکت بالا در انتخابات 28 خرداد/جوزا ایران (18 ژوئن) و تبیین آثار مهم این مشارکت افزودند: در درجه دوم باید با انتخابی خوب و مطلوب کسی را روی کار آورد که مؤمن، انقلابی، با کفایت، مردمی، سرشار از امید، معتقد به جوانان و توانمندی های داخلی، و حقیقتاً عدالت‌ خواه و ضد فساد باشد.

کلیدواژه