ثور 30, 1400 12:57 Asia/Kabul
  • لزوم حمایت از شرکت‌های فناوری برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ایران
    لزوم حمایت از شرکت‌های فناوری برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ایران

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران، بر لزوم حمایت از شرکت‌های فناوری برای مقابله با تحریم های ظالمانه علیه ایران تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا ، " رسول مهاجر "   معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه ایران  گفت: شرایطی که تحریم‌های ظالمانه علیه ایران  ایجاد کرده است با حمایت از شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان، کمرنگ خواهد شد.

" رسول مهاجر " در بازدید از شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان افزود: مسوولان کشور در سال‌های اخیر توسعه اقتصاد دانش بنیان و حمایت از پارک‌های علم و فناوری و شرکت‌های دانش بنیان را در دستور کار خود قرار دادند.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به‌عنوان نخستین سازمان مؤسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در ایران،  فعالیت اجرایی خود را از سال۱۳۸۰ با هدف حمایت و هدایت شرکت‌ها و مؤسسات دانش‌بنیان آغاز کرد و اکنون بیش از ۵۸۰ شرکت دانش‌بنیان و واحد فناور  در آن مستقر شده  است.

اصفهان به‌عنوان استان پیشرو در راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری،  که نخستین زمینه‌های رسمی شکل‌گیری شرکت‌های دانش بنیان را بوجود آورد، حدود ۱۰ درصد از واحدهای فناور و دانش‌بنیان  ایران  را در خود دارد و دومین استان کشور در این زمینه است. 

کلیدواژه