جوزا 03, 1400 14:29 Asia/Kabul
  • ارتش ایران: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و آغازی بر استیصال دشمن است
    ارتش ایران: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و آغازی بر استیصال دشمن است

ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در دفاع مقدس و آغازی بر استیصال دشمن و حامیان او در رویارویی با ملت شجاع و دلاور ایران بود.

به گزارش رادیو دری؛ ارتش جمهوری اسلامی ایران روز دوشنبه در بیانیه ای به مناسبت سوم خرداد ، سالروز آزادسازی خرمشهر با اشاره به اینکه دفاع مقدس نماد اراده عظیم و شکوهمند ملت بزرگ ایران در پایداری و ایستادگی بر سر ارزش‌های بزرگ و متعالی  است،تصریح کرد: ملت بصیر و آگاه ایران تحت رهبری حکیمانه امام خمینی(ره)، مسیر اعتلا، جاودانگی، سربلندی و استقلال را برگزید و تبدیل به امید مستضعفان جهان شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: با پایمردی و مجاهدت فرزندان غیور ملت ایران، خرمشهر عزیز عرصه معراج مجاهدان و گذرگاه عاشقان رضوان الهی شد، تا ایران بماند و انوار الهام بخش انقلاب شکوهمند اسلامی سراسر جهان را روشن سازد.

در بخش دیگری از بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران آمده است: ملت بزرگ ایران در آزادسازی خرمشهر درس مقاومت، ایستادگی، فداکاری و خستگی ناپذیری را مشق کردند و این درس مهم را در گستره‌ای به وسعت دل‌های مستضعفان و ملت‌های مظلوم منتشر ساختند.

در بیانیه ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید شده است: امروز پس از گذشت ۳۹ سال از آن فتح بزرگ و مقاومت جانانه، گفتمان مقاومت در منطقه و در مقابل دشمنان نهادینه شده و آثار آن در جنگ دوازده روزه مردم مقاوم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی نمایان شده است و بدون تردید مقاومت امروز ملت‌های مظلوم منطقه دستاورد مقاومت مردم ایران در دفاع مقدس به ویژه آزادسازی خرمشهر است.

امروز (دوشنبه) سوم خرداد/جوزا (24 ماه می)، سالروز آزادسازی خرمشهر، جنوب غرب ایران، در سال 1982 است؛ این روز در تقویم جمهوری اسلامی ایران، به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی نامگذاری شده است.

آزادسازی خرمشهر از مهم‌ترین اهداف عملیات بیت المقدس در سال 1361 (1982) بود. این شهر پس از 578 روز از اشغال رژیم بعث عراق آزاد شد.

کلیدواژه