تخت روانچی: مقامات صهیونیست باید محاکمه شوند
(last modified Wed, 26 May 2021 05:30:58 GMT )
جوزا 05, 1400 10:00 Asia/Kabul
  • تخت روانچی: مقامات صهیونیست باید محاکمه شوند
    تخت روانچی: مقامات صهیونیست باید محاکمه شوند

نماینده ایران در سازمان ملل متحد گفت: رژیم اسرائیل در حمله اخیر به غزه مرتکب جنایات بین‌المللی شده است و مقامات آن باید محاکمه شوند.

به گزارش رادیو دری، «مجید تخت روانچی»، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد روز سه شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل با موضوع حفاظت از غیرنظامیان در درگیری‌های مسلحانه ، به جنایات صهیونیست‌ها در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، اشاره کرد و افزود: این اعمال وحشیانه نمونه‌های روشن نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت بوده و نقض اصول انسانی و وجدان عمومی که اساس هنجار‌های حقوق بین الملل بشردوستانه بشمار می‌روند، است.

تخت روانچی تصریح کرد: در برخورد با این جنایات و به علت حمایت شرم آور آمریکا از رژیم اسرائیل، شورای امنیت بار دیگر در انجام وظایف خود شکست خورد و نتوانست حتی یک بیانیه مطبوعاتی هرچند معتدل تصویب و خواستار توقف حمله به غیرنظامیان در غزه شود.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد همچنین به کشتارغیرنظامیان و حمله به اهداف غیرنظامی در یمن توسط متجاوزین نیز به عنوان یکی از نمونه‌های نقض حقوق بین الملل اشاره کرد و گفت: اینگونه اقدمات جنایتکارانه بوده و فوراً باید متوقف شوند.

تخت روانچی با اشاره به اینکه انفعال شورای امنیت سازمان ملل در گذشته با مرتکبین اینگونه جنایات، آن‌ها را به ارتکاب جنایات بیشتر جسورتر کرده است،افزود: انفعال احتمالی شورای امنیت در آینده موجب تداوم اقدامات غیرانسانی بر ضد غیر نظامیان خواهد شد.

کلیدواژه