سنبله 01, 1401 08:19 Asia/Kabul

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل، بر لزوم تعهد واقعی آمریکا به خلع سلاح هسته‌ای و فشار بر رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در آغاز هفته چهارم دهمین کنفرانس بازنگری معاهده منع اشاعه سلاحهای هسته ای، جلسه نشست عمومی کنفرانس برای استماع گزارش کمیته های سه گانه و ارکان فرعی وابسته به آنها  برگزار شد.

 در گزارش روسای کمیته خلع سلاح هسته ای و تضمین های امنیتی، کمیته عدم اشاعه سلاحهای هسته ای و کمیته کابردهای صلح آمیز انرژی هسته ای تصریح شد که با وجود برخی پیشرفتهای اندک، بدلیل اختلاف نظر کشورهای عضو اجماع حاصل نشد و لازم است در مدت باقیمانده تلاش برای کسب اجماع ادامه پیدا کند.

به گزارش رادیو دری،  " مجید تخت روانچی "  سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل  با تاکید بر لزوم تعهد واقعی آمریکا به خلع سلاح هسته ای و ایجاد  منطقه غرب آسیای  عاری از سلاحهای هسته‌ای در پاسخ به  ادعای نماینده واشنگتن گفت: بهتر است نماینده آمریکا بجای سیاسی کاری پاسخ دهد آیا آمریکا عزم سیاسی لازم را برای پایبندی به تعهدات خلع سلاح هسته‌ای دارد.

" تخت روانچی " افزود : مخالفت در راستای سیاست همیشگی آمریکا مبنی بر چشم  پوشی از زرادخانه‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی در عین  حمایت نکردن  از برگزاری کنفرانس بازنگری است.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل  به لزوم رعایت شفاف سازی و شمولگرایی در مذاکرات و تهیه اسناد کنفرانس بازنگری تاکید کرد. 

تخت‌روانچی: ایران حامی ثابت قدم خلع سلاح هسته ای در جهان است

کلیدواژه