جوزا 19, 1403 19:40 Asia/Kabul
  • ایران بر استفاده از تمام ظرفیت کشورهای اسلامی برای توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرد
    ایران بر استفاده از تمام ظرفیت کشورهای اسلامی برای توقف جنایت صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرد

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران بر توقف هرگونه ارتباط با رژیم اشغالگر قدس و همچنین اقدامات عملی و استفاده از تمام ظرفیت کشورهای اسلامی برای توقف جنایات صهیونیست‌ها در غزه تاکید کرد.

به گزارش رادیو دری؛  "علی باقری کنی " امروز شنبه در نشست فوق العاده شورای وزیران امور خارجه سازمان همکاری اقتصادی هشت کشور در حال توسعه (دی-هشت) در استانبول  گفت: رژیم اشغالگر تنها زمانی حقیقت را می‌پذیرد که از ابزار قدرت علیه آن استفاده کنیم؛ عملیات وعده صادق و اقدام مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران، در تنبیه این رژیم اشغالگر گواه روشنی برای این مدعاست.

باقری افزود:  جمهوری اسلامی ایران معتقد است باید تمام تمرکز و ظرفیت های کشورهای اسلامی و کشورهای عضو سازمان دی هشت ضد رژیم صهیونیستی هدایت شود.

وی تاکید کرد: شناسایی حق شناخته شده ملت فلسطین و مقاومت مشروع این ملت در برابر تجاوز و اشغال بر اساس اصول حقوق حقوق بین الملل و شناسایی رژیم اسرائیل به عنوان رژیمی تروریستی و ایجاد یک ماموریت ویژه بین المللی برای رسیدگی به جنایت این رژیم در محاکم بین المللی از دیگر اقدامات موثر کشورهای عضو در این مقطع حساس است.

سرپرست وزارت خارجه ایران گفت : جمهوری اسلامی ایران  بر این باوراست که  صلح، ثبات و امنیت کامل و حقیقی در غرب آسیا (خاورمیانه)  تا زمانی که دو مساله "رفع کامل اشغالگری" و "خلع سلاح هسته ای" رژیم صهیونیستی محقق نشود برقرار نخواهد شد.

باقری تصریح کرد: ایران  در این مسیر دو ابتکار را مطرح کرده است؛  نخست، طرح "همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین" با مشارکت ساکنان حقیقی این کشور اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی برای تعیین سرنوشت خویش و تعیین نظام سیاسی آینده فلسطین  و دوم، ابتکار "خاورمیانه عاری از سلاح های هسته ای و کشتار جمعی"

سرپرست وزارت خارجه ایران همچنین با ارائه پیشنهادهایی عملی برای کمک به ملت فلسطین، بر ایجاد "برنامه حمایتی سازمان دی هشت در خصوص فلسطین" تاکید کرد و افزود: این برنامه می تواند کمکها و مشارکتهای جمعی اعضای سازمان در هشت  به نیازهای توسعه ای و بازسازی فلسطین را در دستور کار داشته باشد.

باقری کنی گفت: حمایت دی هشت از تشکیل کنفرانس بین المللی بازسازی غزه و ایجاد صندوق اسلامی برای جمع آوری کمکهای مالی کشورهای اسلامی،  تشکیل گروه تماس دی هشت برای پیگیری بین المللی توقف جنگ علیه باریکه غزه و ارسال کمکهای بشردوستانه بین المللی به این منطقه و قطع و تعلیق هرگونه روابط سیاسی، اقتصادی و تجاری با رژیم صهیونیستی و شناسایی ارتش رژیم اشغالگر صهیونیستی به عنوان "نهادهای تروریستی"  از دیگر پیشنهادهای ایران است  .

 وزارت خارجه ایران تحریم کالاهای صهیونیستی را خواستار شد

کنعانی: رسوایی سکوت‌کنندگان در مقابل جنایت اسرائیل در تاریخ نقش خواهد بست

کلیدواژه