سرطان 09, 1403 08:54 Asia/Kabul
  • هشدار آنروا درباره شرایط سخت مردم غزه
    هشدار آنروا درباره شرایط سخت مردم غزه

آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) بار دیگر درباره وخامت اوضاع انسانی در غزه هشدار داد.

به گزارش رادیو دری، آژانس امداد رسانی به آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) در گزارشی هشدار داد، محاصره کامل غزه از سوی رژیم اسرائیل نه تنها موجب تعطیلی برخی بیمارستان‌ها شده بلکه عملیات آمبولانس ها، سیستم آب رسانی، شبکه آب و فاضلاب و خدمات بهداشتی را هم با مشکلات زیادی مواجه کرده است.

آنروا دراین گزارش با اشاره به کمبود شدید دارو و سوخت در غزه ادامه داد، این وضعیت عملیات نجات انسان‌های درمعرض خطر را در مناطق درگیر جنگ با سختی مواجه می‌کند.

آنروا همچنین هشدار داد، قطعی برق ناشی از کمبود سوخت موجب به خطر افتادن جان بیماران صعب الاعلاج یا نوزادان تازه به دنیا آمده می‌شود.

در همین حال، انجمن هلال احمر فلسطین نیز اعلام کرد، 40 درصد از یگان‌های امداد رسانی اش به دلیل کمبود سوخت مجبور به متوقف کردن عملیات خود هستند.

انجمن هلال احمر فلسطین بر مداخله سریع بین المللی برای جلوگیری از فروپاشی کامل نظام سلامت در غزه تاکید کرد.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد، رژیم صهیونیستی در ساعات گذشته منطقه المواصی واقع در غرب رفح را به شدت بمباران کرد که در جریان این حملات دست‌کم 11 فلسطینی شهید و 40 نفر دیگر مصدوم شدند.

اشغالگران همچنین اردوگاه آوارگان در این منطقه را نیز بمباران کردند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، آمار شهدای فلسطینی در این منطقه از 15میزان 1402 تاکنون به 37 هزار و 765 نفر رسیده است.

آنروا: ساکنان غزه در شرایط بدی به سر می‌برند/آوارگی ۲۵۰ هزار فلسطینی

کلیدواژه