جوزا 10, 1400 15:31 Asia/Kabul
  • سرلشکر صفوی: ایران بایستی حضور موثری در فضا داشته باشد
    سرلشکر صفوی: ایران بایستی حضور موثری در فضا داشته باشد

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا گفت: ایران بایستی در فضا حضور موثری داشته باشد و امسال چندین ماهواره با کاربردهای مختلف به فضا پرتاب کند و نیروهای مسلح می‌توانند در این حوزه پیشتاز باشند.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایرنا، سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی در جریان بازدید از پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات با تبیین روندهای کلان تغییرات جهانی افزود: براساس پیش‌بینی‌ها، تا سال ۲۰۵۰ میلادی جمعیت جهان به حدود ۹ میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر خواهد رسید، جمعیت شهرنشین بالای ۷۵ درصد جمعیت جهان را شکل می‌دهد و پیشرفت فناوری‌های نوین در حل مشکلات جمعیت تاثیر شگرفی ایفا خواهد کرد.

وی با اشاره به توسعه فناوری‌های نوین مبتنی بر فناوری‌های فضایی و حضور در فضا بعنوان یکی از روندهای کلان تغییرات جهانی افزود: ایران بایستی حضور موثری در فضا داشته باشد و امسال چندین ماهواره با کاربردهای مختلف به فضا پرتاب کند و نیروهای مسلح می‌توانند در این حوزه پیشتاز باشند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا تغییرات بنیادین در جابجایی قدرت را  از دیگر روندهای کلان تغییرات جهانی عنوان کرد و افزود: جهان کنونی شاهد چند قطبی شدن قدرت خواهد بود که یکی از قدرت‌های مطرح جهان فعلی قدرت قدرت آسیا مرکب از چین، هند، ژاپن و روسیه است و از سوی دیگر بروز و ظهور قدرت جدید جهان اسلام با توجه به توانمندی‌های فرهنگی و تمدنی و اقتصاد مبتنی بر انرژی فسیلی و قدرت فناوری و جمعیت و جغرافیای به هم پیوسته از اقیانوس اطلس تا اقیانوس آرام حتمی و قطعی است.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران بعنوان یک قدرت منطقه‌ای در غرب آسیا لازم است بر مبانی قدرت چهارگانه فوق روابط خودش را با قدرت‌های آسیایی و کشورهای پیرامونی یعنی ۱۵ کشور همسایه و کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی مشخص کند.

کلیدواژه