جوزا 14, 1400 11:52 Asia/Kabul
  • چین: آمریکا باید همه تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را لغو کند
    چین: آمریکا باید همه تحریم‌های یک‌جانبه علیه ایران را لغو کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تاکید کرد، آمریکا باید همه تحریم‌های یکجانبه علیه ایران را لغو کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه وزارت خارجه چین ، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت امور خارجه چین درباره نشست وین اعلام کرد، در حال حاضر، پیشرفت مهمی در گفت وگوها درخصوص تداوم پایبندی به برجام حاصل شده و طرف‌های مرتبط تمایل سیاسی خود را برای رسیدن به توافق نشان داده‌اند.

وانگ ونبین گفت، با این حال همچنان اختلافاتی وجود دارند که باید از طریق مذاکرات فشرده حل شوند، چین امیدوار است که طرف‌های مرتبط با عبور از این موانع، با فوریت بیشتری اقدام و تصمیمات محکم سیاسی و عمل گرایانه در این زمینه را در اسرع وقت اتخاذ کنند.

سخنگوی وزارت خارجه چین افزود، مشکل اصلی مسئله هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران خروج یکجانبه آمریکا از برجام و اعمال فشار حداکثری علیه ایران است. 

«وانگ گان» Wang Qun نماینده چین در سازمان ملل و نماینده این کشور در مذاکرات کمیسیون مشترک برجام در وین هم در سخنانی اعلام کرده که نگرانی‌های برحق ایران باید به شکلی مناسب در گفت وگوهای احیای توافق هسته‌ای مورد رسیدگی قرار گرفته و تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ایران به طور کامل و شفاف لغو شوند.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده، هنگامی به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت که آمریکا همه تحریم‌های غیرقانونی و ضد ایرانی  را در عمل لغو کند و سپس مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

چین: از برجام حمایت می کنیم

 

 

کلیدواژه