جوزا 20, 1400 12:42 Asia/Kabul
  • حضور مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در اقیانوس اطلس
    حضور مقتدرانه ناوگروه نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای اولین بار در اقیانوس اطلس

معاون هماهنگ‌ کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد، حضور در آب های بین المللی را حق مسلم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران می دانیم و این مسیر با اقتدار ادامه پیدا می کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، "امیر دریادار حبیب الله سیاری"  معاون هماهنگ‌کننده ارتش  جمهوری اسلامی ایران گفت: هفتاد و هفتمین ناوگروه نیروی دریایی راهبردی ارتش  متشکل از ناوشکن تمام ایرانی سهند و ناوبندر مکران برای نخستین بار و به منظور نشان دادن توانمندی های نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه دریانوردی در اقیانوس اطلس حضور دارد.
دریادار سیاری افزود: این ناوگروه  با طی کردن  شش هزار مایل دریایی یعنی نزدیک به 12 هزار کیلومتر پس از سی روز دریانوردی هم اکنون در اقیانوس اطلس حضور دارد.

به گفته دریادار سیاری، حضور ناوگروه‌ های نیروی دریایی ارتش در آب های آزاد مطابق قوانین بین المللی دریایی انجام می‌شود و این ناوگروه  برای اولین بار و بدون پهلوگیری در بنادر دیگر کشورها وارد اقیانوس اطلس  شده  و این حضور مقتدرانه حاکی از توانمندی دریایی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران است.
معاون هماهنگ کننده ارتش افزود:‌ زمانیکه اعلام کردیم قصد داریم به اقیانوس اطلس برویم برخی کشورها از جمله استکبار جهانی اعلام کردند،‌ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران توان انجام چنین کاری را ندارد،‌ اما در عمل دیدند که این کار را با اقتدار انجام دادیم.
دریادار سیاری گفت: ماموریت نیروی دریایی راهبردی ارتش دفاع از مرزهای آبی و صیانت از منابع و منافع جمهوری اسلامی ایران در دریاهاست.

حرکت ناوگروه 43 نیروی دریایی ارتش به اقیانوس اطلس

کلیدواژه