جوزا 23, 1400 10:25 Asia/Kabul
  • ششمین دور از مذاکرات هسته ای در وین
    ششمین دور از مذاکرات هسته ای در وین

یکی از نمایندگان اتحادیه اروپا حاضر در مذاکرات هسته‌ای در وین از شدت گرفتن گفت‌وگوها خبر داد.

به گزارش «آسوشیتد پرس»،  «آلن ماتون» نماینده تیم مذاکره کننده اروپا حا ضر در وین گفت: ما در حال پیشرفت هستیم، اما مذاکرات جدی در جریان است و تعدادی از مسائل از جمله در مورد چگونگی اجرای مراحل باقی مانده است.

ماتون افزود: اتحادیه اروپا به گفت‌وگو با همه شرکت کنندگان ادامه خواهد داد و به طور جداگانه با ایالات متحده برای یافتن راه‌هایی برای رسیدن به توافق نهایی در روزهای آینده گفت‌و گو خواهد کرد.

نماینده چین در مذاکرات وین نیز روز شنبه در گفت و گو با پایگاه خبری "الشرق" اعلام کرد: لغو تحریم‌ها کلید اصلی هرگونه توافق درباره برنامه هسته‌ای ایران است.

"اولیانوف" نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین اتریش نیز امروز در پیامی در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: همه شرکت کنندگان بر عزم خود برای به نتیجه رساندن موفقیت آمیز مذاکرات تأکید دارند، اما کیفیت سند نتیجه در درجه اول قرار دارد.

ششمین دور نشست رسمی و حضوری ‌کمیسیون مشترک برجام، از روز شنبه، در وین آغاز شده است.

"بازگشت کامل آمریکا به برجام" و "اجرایی کردن کامل این توافق" از محور‌های اصلی در این دور از مداکرات هسته ای خواهد بود.

تا کنون پنج دور مذاکرات میان ایران و اعضای باقی مانده در برجام درباره احیای این توافق و بازگشت آمریکا به آن برگزار کرده‌اند.

دولت "جو بایدن" رییس جمهوری امریکا به رغم ابراز تمایل برای بازگشت به برجام، همچنان مانند دولت قبلی سیاستهای مشابهی را در قبال ایران دنبال می کند و بازگشت ایران را به تعهدات کامل برجامی  به عنوان پیش شرط لغو تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی قرار داده است.

این در حالی است که تهران بارها تأکید کرده‌ که آمریکا قبل از بازگشت به برجام باید تمامی تحریم‌ها علیه ایران را لغو کند.

زیاده خواهی وزیر خارجه آلمان درباره مذاکرات برجام در وین

 

کلیدواژه