جوزا 24, 1400 11:05 Asia/Kabul
  • الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش ایران
    الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش ایران

ناوشکن دنا و ناو مین‌شکار بومی شاهین رونمایی و به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ملحق شدند.

ناوشکن پیشرفته دنا و ناو مین‌شکار بومی شاهین روز دوشنبه با حضور ویدئو کنفرانسی «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس مرکز استان هرمزگان در جنوب ایران رونمایی و به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران ملحق شدند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این مراسم گفت: نیروهای مسلح ایران با تکیه بر توان داخلی و متخصصان ایرانی به خودکفایی رسیده اند.

سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران نیز در مراسم پیوست ناوشکن تمام ایرانی دنا و ناو مین شکار شاهین ایران در منطقه یکم نیروی دریایی ارتش گفت: ناوشکن دنا، سرعت و چابکی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران را در دفاع از منافع کشور افزایش می‌دهد.

حاتمی افزود: این شناور توان همراهی و حفاظت از شناورها و یگان های مختلف را دارد و نیروی دریایی با برخورداری از این ناو نقش ایران را در تامین امنیت دریا بیش از گذشته فراهم می‌کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران همچنین با اشاره به 2 هزار و 500 کیلومتر مرزی آبی جمهوری اسلامی ایران گفت: پیام ما به کشورهای منطقه و جهان صلح و دوستی است و جمهوری اسلامی ایران ثابت کرده شریکی مطمئن و قابل اعتماد است.

الحاق یک فروند ناوشکن به نیروی دریایی ارتش ایران

کلیدواژه