جوزا 19, 1402 13:05 Asia/Kabul
  • ناوشکن دنا پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا را به اهتزاز درآورد
    ناوشکن دنا پرچم اقتدار جمهوری اسلامی ایران در دنیا را به اهتزاز درآورد

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: برای اجرای ماموریت بزرگ ناوشکن دنا از همه ظرفیت‌های داخلی استفاده شد و پرچم اقتدار نظام، انقلاب و جمهوری اسلامی در عرصه جهانی به اهتزاز درآمد.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش،  پس از طی ۶۵ هزار کیلومتر دریانوردی به دور کره زمین و عبور از اقیانوس های هند، آرام و اطلس روز شنبه (۲۰ مه) وارد آب‌های سرزمینی کشور شد و در محدوده آب‌های بندر عباس در آب‌های خلیج فارس مورد استقبال جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش و انبوهی از شناورهای ایرانی قرار گرفت.

ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که به نام ناوگروه ۳۶۰ نیز شناخته می‌شود ۲۰ سپتامبر ۲۰۲۲ به ماموریت دریانوردی دور کره زمین اعزام شد.

به گزارش رادیو دری؛ امیر دریادار «شهرام ایرانی» فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، روز جمعه در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، افزود: ماموریت موفقیت آمیز ناوشکن دنا در اقیانوسها، هدیه جوانان ایرانی به مردم منطقه بود و افتخار جمهوری اسلامی است که امنیت و ایمنی دریانوردی در عمق آبهای بین المللی و عمق ژئوپلتیکی و راهبردی نظام در مرزهای دریایی هزاران کیلومتر جا به جا شد.

دریادار ایرانی افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران برای نخستین بار با بهره گیری از توان داخلی و با اذن رهبر معظم انقلاب اسلامی این ماموریت پیچیده را در دل اقیانوس ها به سرانجام رساند و دشمنان را با ابهامات بسیاری مواجه کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: جوانان ایرانی با انجام موفق این مأموریت پیام ایرانیان را به دنیا ابلاغ کردند که تحریم، تهدید و توطئه هیچ گاه ما را از حرکت باز نمی دارد.

دریادار ایرانی تاکید کرد: به دنیا ثابت کردیم ناوشکن ایرانی دنا شعار نیست و در حوزه های دینی، سیاسی، بین المللی، نظامی و صنعتی پرچم نظام جمهوری اسلامی ایران را با فرهنگ ایرانی بالاتر نگاه داشتیم.

الحاق ناوشکن دنا به نیروی دریایی ارتش ایران

کلیدواژه