اسد 15, 1402 12:51 Asia/Kabul

رهبر معظم انقلاب اسلامی اسلامی مأموریت موفق و افتخارآمیز ناوگروه ۸۶ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پیرامون کره زمین را حاصل همت بلند، اراده راسخ، اعتماد به‌نفس، قدرت طراحی، دانش پیشرفته نظامی، مدیریت کارآمد، شجاعت و استقامت در مقابل سختی‌ها و یک افتخار بزرگ خواندند.

به گزارش رادیو دری، حضرت آیت الله خامنه ای روز یکشنبه در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش و نیروهای ناوگروه ۸۶ و خانواده‌هایشان افزودند: این حرکت بزرگ بار دیگر نشان داد موفقیت‌ها، پیشرفت‌ها و امیدهای برآورده شده، از دل حرکت و تلاش و سختی به‌وجود می‌آید.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با تشکر صمیمانه از "مجموعه فرماندهان و نیروهای ناوگروه ۸۶ (متشکل از ناوشکن دنا و ناوبندر پشتیبانی رزمی مکران)، فرمانده نیروی دریایی و همه کسانی که در طراحی پشتیبانی و اجرای" این عملیات بزرگ " نقش داشته‌اند  گفتند: حرکت امروز شما ثمره شیرین اقدامات و مجاهدات دهه‌های اخیر ارتش و سپاه در دریا و به‌خصوص ایثار و فداکاری شهیدان سرافراز نیروی دریایی و خانواده‌های معزز آنهاست که باید قدردان همه آنها بود.
 

 

دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش و ناوگروه 86 ارتش جمهوری اسلامی ایران

 

ایشان ٦٥ هزار کیلومتر دریانوردی در حدود ۸ ماه را افتخاری بی‌سابقه در تاریخ دریانوردی ایران دانستند و اظهار کردند: این حرکت پرمعنا و عمیق را نباید به چشم یک حادثه نظامی و دریایی نگریست؛ چرا که هر یک از عوامل شکل دهنده آن درخور توجه و درس‌آموزی است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، علاوه بر عواملی هم‌چون دانش نظامی و اراده و اعتماد و استقامت، نقش خانواده‌ها را در موفقیت مأموریت ناوگروه ٨٦ مهم خواندند و اضافه کردند: صبر و بردباری در مقابل دلواپسی‌ها و دلتنگی‌ها، سربلندی در این امتحان و احساس آشکار افتخار پدران و مادران و همسران، عامل مؤثر دیگری در به نتیجه رسیدن این حرکت تاریخی بود.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه دریانوردی افتخارآمیز ناوگروه ٨٦ نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، وجهه بین‌المللی کشور را هم ارتقاء بخشید، به برخی مانع‌تراشی آمریکایی‌‌ها در حمل و نقل‌های دریایی، اشاره کردند و گفتند: اینکه می‌گویند اجازه نمی‌دهند فلان کشتی از فلان جا‌ها عبور کند، غلط زیادی است، چراکه آبهای آزاد متعلق به همه است و دریا و هوا باید برای همه ملتها آزاد و امنیت کشتیرانی و حمل و نقل دریایی باید برای همه تامین باشد.

رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: امروز آمریکایی‌ها به نفتکش‌ها تعرض و به باندهای قاچاق دریایی در منطقه ما و مناطق دیگر کمک می‌کنند که این کارها تخلف بزرگ و نقض قوانین بین‌المللی و بشری است.

 ناوگروه ۸۶ ارتش رکورد دریانوردی ایران را شکست

امیرعبداللهیان موفقیت ناوگروه ۸۶ ارتش جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت

کلیدواژه