تخت روانچی: 27 شعبه در آمریکا آرای ایرانیان مقیم را اخذ می‌کنند
(last modified 1400-03-26T06:12:23+00:00 )
جوزا 26, 1400 10:42 Asia/Kabul
  • تخت روانچی: 27 شعبه در آمریکا آرای ایرانیان مقیم را اخذ می‌کنند
    تخت روانچی: 27 شعبه در آمریکا آرای ایرانیان مقیم را اخذ می‌کنند

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد گفت: 27 شعبه در آمریکا برای حضور ایرانیان مقیم آن کشور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در نظر گرفته شده است.

به گزارش رادیودری، «مجید تخت‌روانچی» روز چهارشنبه اظهار داشت: در 18 ایالت آمریکا به اضافه شهر واشنگتن دی سی، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران برگزار خواهد شد.

رئیس هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری ایران در آمریکا افزود: البته وضعیت در ایالت‌ها متفاوت است و در برخی ایالت‌ها همچون کالیفرنیا که سه شعبه داریم، شعبه‌های اخذ رای بیش از یک شعبه است.

تخت‌روانچی به وضعیت برگزاری انتخابات برای ایرانیان مقیم کانادا هم اشاره کرد و گفت: دولت کانادا برای برگزاری انتخابات در آن کشور موافقت نکرد و تعداد ایرانیان زیادی در کانادا زندگی می‌کنند و علاقمند هستند که در انتخابات شرکت کنند. از این رو، در شهر بوفالو که نزدیک مرز کانادا است هم شعبه‌ای تدارک دیده‌ایم.

وی اظهار کرد: در مجموع 27 شعبه اخذ رای در مناطق مختلف آمریکا داریم و فرصت مغتنمی است تا ایرانیان مقیم، در انتخابات و تعیین سرنوشت خود شرکت کنند.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد درباره عوامل اجرایی برگزاری انتخابات هم یادآور شد: دوستان ما در دفتر حفاظت ایران در واشنگتن، برای ارتباط با ایرانیان مقیم تلاش خوبی داشتند و این موضوع را دنبال می‌کنند و در بسیاری از شهرها خود مردم داوطلب شده‌اند و استقبال کرده‌اند که صندوق رای در آن مناطق تعبیه شود.

تخت روانچی تاکید کرد: یک کار جمعی بین دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد و همکاران ما در دفتر حفاظت در واشنگتن وجود دارد که البته قسمت عمده زحمات توسط همکاران ما در واشنگتن انجام می‌شود.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری ایران در 28 خرداد/جوزا برگزار می‌شود.

استقرار 9 شعبه اخذ رای برای انتخابات ریاست جمهوری ایران در هند

کلیدواژه