واکنش ایران به اقدامات آشوبگرانه تعدادی عناصر اجاره‌ای در برخی حوزه‌های انتخاباتی خارج از کشور
(last modified 1400-03-29T11:36:41+00:00 )
جوزا 29, 1400 16:06 Asia/Kabul
  • واکنش ایران به اقدامات آشوبگرانه تعدادی عناصر اجاره‌ای در برخی حوزه‌های انتخاباتی خارج از کشور
    واکنش ایران به اقدامات آشوبگرانه تعدادی عناصر اجاره‌ای در برخی حوزه‌های انتخاباتی خارج از کشور

ایران به اقدامات آشوبگرانه تعدادی از عناصر اجاره در برخی حوزه های انتخاباتی سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج از کشور واکنش نشان داد.

به گزارش رادیو دری ؛«سعید خطیب‌زاده»  سخنگوی وزارت امور خارجه ایران روز شنبه در گفت‌وگویی ضمن تشکر از حضور تمامی ایرانیان در پای صندوق های رای درباره ایجاد مشکل برای رای دادن ایرانیان خارج از کشور گفت: بلافاصله در تمامی این کشورها اعتراضات جدی و رسمی خودمان را توسط سفارتخانه‌هایمان به مقامات محلی و وزارت امور خارجه این کشورها اعلام کردیم.

خطیب زاده افزود: امروز نیز سفیر انگلیس به وزارت امور خارجه ایران احضار و اعتراض رسمی و جدی ما نسبت به کم و کاستی‌هایی که در تامین امنیت صندوق‌های اخذ رای و حوزه‌های رای‌گیری در این کشور بوده اعلام شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه این اتفاقات در کشورهایی که ادعای مردم‌سالاری و دموکراسی دارند، قابل پذیرش نیست، تصریح کرد: در این احضار که توسط دستیار وزیر و مدیر کل غرب اروپای وزارت امور خارجه انجام شد، نسبت به بنگاه‌های دروغ‌پراکنی که در لندن مستقر هستند و  قبل از انتخابات و در طول برگزاری انتخابات با هدف ایجاد فضای غیر دقیق، اخبار جعلی و گزارش‌های سوگیرانه منتشر کرده و امنیت روانی و آرامش رای‌دهندگان را با این گزارش‌ها هدف قرار می‌دادند، اعتراض کردیم.

خطیب زاده همچنین با اشاره به تلاش های وزارت امور خارجه ایران برای برگزاری با شکوه انتخابات ریاست جمهوری ایران در خارج از کشور گفت:  ایرانیان یک بار دیگر در سراسر دنیا نشان دادند که برای کشور خود و سرنوشت هم‌میهنان خودشان به چه میزان ارزش قائل هستند و اینها به یک قدرت ملی برای تامین منافع عالیه مردم ایران تبدیل خواهد شد.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران دیروز (جمعه) در ۱۳۳ کشور، برگزار شد.

سفیر انگلیس در تهران به وزارت امور خارجه ایران احضار شد 

کلیدواژه