پیام رهبر معظم انقلاب؛ قدردانی از حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات 28 خرداد
(last modified 1400-03-29T11:39:12+00:00 )
جوزا 29, 1400 16:09 Asia/Kabul
  • پیام رهبر معظم انقلاب؛ قدردانی از حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات 28 خرداد
    پیام رهبر معظم انقلاب؛ قدردانی از حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران در انتخابات 28 خرداد

 حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی، روز شنبه در پیامی به مناسبت برگزاری باشکوه انتخابات 28 خرداد/ جوزا، از حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران در این  انتخابات قدردانی کردند.

ایشان در این پیام افزودند:

  " نه گلایه از دشواری معیشت، نه مخالف‌خوانی‌ها با انگیزه دلسرد کردن مردم و نه عواملی مانند تهدید بیماری فراگیر و برخی اختلال ها در آغاز ساعات اخذ رأی ،نتوانست بر عزم ملت فائق بیاید."

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند:

پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است که یک‌بار دیگر در برابر تبلیغات رسانه‌های مزدور دشمن و وسوسه‌ی خام‌اندیشان و بدخواهان، قد برافراشت و حضور خود در قلب میدان سیاسی کشور را نشان داد.

پیروز بزرگ انتخابات دیروز، ملت ایران است

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌ جمهوری ایران، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی  و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری دیروز جمعه برگزار شد 

انتخابات روزجمعه برغم همه گمانه زنی ها و القائات دلسرد کننده ،با نظم و امنیت و با رعایت کامل شیوه های بهداشتی به منظور جلوگیری ازانتقال ویروس کرونا در سراسر کشور برگزار شد.

ملت ایران بارها نشان داده است که در لحظه های خطیر و حساس تاریخی، همواره حضوری آگاهانه و مسوولانه داشته است.انتخابات سرنوشت ساز 28 خرداد نیز صحنه دیگری از این حضورحماسی بود . برآیند این حضور، استمرار نظام مردم سالاری و جاری  بودن رای مردم در تعیین سرنوشت کشور ودر عین حال  تقویت انسجام سیاسی و وحدت ملی و دینی در کشور بوده است.

قدردانی  از حضور حماسی و شورانگیز ملت ایران 

یکی از دلایلی که اهمیت مشارکت پرشور در انتخابات در ایران را نشان می دهد ، توجه و حساسیت بسیار زیاد  محافل سیاسی و رسانه ای در خارج از ایران است.  این انتخابات از ماه ها قبل در کانون توجه بیگانگان قرار داشت  . رسانه های وابسته به انها بویژه در روزهای نزدیک به انتخابات با شیوه های جنگ روانی و با استفاده از فضای مجازی  و شبکه های ماهواره ای  تلاش فراوان کردند تا شاید بتوانند مردم را از مشارکت در انتخابات دلسرد کنند.

رسانه‌های فارسی ‌زبان مستقر در بریتانیا از جمله بی‌بی‌سی فارسی و ایران اینترنشنال در همین راستا  با برنامه‌ها و نوع خبرسازی‌های خود سعی در تقویت تحریم انتخابات، تشویق مردم به اعتراضات خیابانی و اخلال در روند انتخابات را داشتند . آنها فقط به القائات و فضاسازی های رسانه ای بسنده نکردند و در روز انتخابات نیز پس از آنکه از دلسرد کردن مردم از مشارکت در انتخابات نا امید شدند؛ به شیوه برخوردهای خشونت آمیز و تهدید و حمله به رای دهندگان در خارج کشور روی آوردند.

در این اقدامات ایذایی ایرانیان مقیم خارج از کشور، در انگلیس، استرالیا و نیوزیلند که برای دادن رای  به محل برگزاری انتخابات مراجعه کردند، علی‌رغم حضور پلیس مورد آزار و ضرب و شتم قرار گرفتند.حوادث مشابهی نیزاز کانادا گزارش شد.

«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان قانون اساسی ایران روز شنبه در توئیتی نوشت: «در هنگامه روز ملت، معدود مخالفان جمهوریت و مردم سالاری مزاحمت هایی را برای هموطنان خوب ما ایجاد کرده و دیکتاتور منشانه علاوه بر توهین و تعرض به انسانهای آزاده و شریف، قصد ممانعت از اعمال حق رای آنان را داشتند.»

کدخدایی افزود: رای هزاران ایرانی مقیم خارج، پاسخی محکم به مخالفان مردم ایران بود.

مشارکت سرنوشت‌ساز ملت ایران در این حماسه عظیم و ماندگار تاریخی؛ بی تردید  پشتوانه قدرتمندی برای  ملت و دولت آینده  است . آنگونه که رهبر معظم انقلاب در بخشی از پیام شان تصریح کردند، حضور حماسی و شورانگیز در انتخابات ۲۸ خرداد، صفحه‌ی درخشان دیگری بر افتخارات ملت ایران افزود.

اکنون گام بعدی پس ازانتخابات  عمل به  وعده‌های انتخاباتی است .از اینروست که رهبر معظم انقلاب خطاب به منتخبان مردم در مسئولیت والای ریاست جمهوری یا عضویت شوراها، گفتند: فرصت خدمتگزاری به کشور و ملت را قدر بدانید و انگیزه‌های خدایی را همواره مدّ نظر داشته باشید.

پیام رهبر معظم انقلاب به مناسبت حضور حماسی مردم در انتخابات

کلیدواژه