واشنگتن: به تداوم مذاکرات هسته‌ای با ایران بعد از انتخابات متعهد هستیم
(last modified 1400-03-30T03:45:37+00:00 )
جوزا 30, 1400 08:15 Asia/Kabul
  • واشنگتن: به تداوم مذاکرات هسته‌ای با ایران بعد از انتخابات متعهد هستیم
    واشنگتن: به تداوم مذاکرات هسته‌ای با ایران بعد از انتخابات متعهد هستیم

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن به تداوم گفت‌وگوها با ایران برای احیای توافق هسته‌ای، بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری نیز متعهد است.

به گزارش رادیو دری، سیزدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران در سراسر کشور و ۱۳۳ کشور خارجی برای انتخاب هشتمین رئیس جمهور روز جمعه برگزار شد. براساس اعلام وزارت کشور، سید ابراهیم رئیسی با کسب بیش از ۱۷ میلیون و 900 هزار رای پیروز انتخابات ریاست جمهوری ایران اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه در بیانیه‌ای تصریح کرد: سیاست ما در قبال ایران برای پیشبرد منافع آمریکا و فارغ از آنکه قدرت در دست چه کسی است، طراحی شده است. ما تمایل داریم که پیشرفت معناداری را که در جریان آخرین دور مذاکرات وین به دست آمده تداوم بخشیم.

در این بیانیه با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس و نخ‌نما شده علیه جمهوری اسلامی ایران و به روال معمول دشمنی آمریکا با حماسه حضور مردم ایران در انتخابات‌های متعدد، ادعا شده که انتخابات ریاست‌جمهوری، «آزاد و عادلانه نبوده» است.

این ادعا در حالی است که تاکنون سران کشورهای مختلف مانند «ولادیمیر پوتین» رییس‌جمهور روسیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان، «برهم صالح» رئیس‌جمهور و «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق، «میگل دیاز کانل» رئیس جمهور کوبا، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور آذربایجان، «محمد بن راشد آل مکتوم» نائب رئیس دولت امارات، «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن، «هیثم بن طارق» سلطان عمان و «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر در پیام‌هایی جداگانه پیروزی آیت‌الله رئیسی در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفته‌اند.

نشست کمیسیون مشترک برجام امروز (یکشنبه) به صورت حضوری در وین از سر گرفته می شود و شرکت کنندگان قرار است به رایزنی‌ها درباره اجرای کامل و موثر این توافق ادامه دهند.

کمیسیون مشترک برجام امروز برگزار می شود

کلیدواژه