عراقچی: زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل در برجام فرا رسیده است
(last modified 1400-03-30T10:01:04+00:00 )
جوزا 30, 1400 14:31 Asia/Kabul
  • عراقچی: زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل در برجام فرا رسیده است
    عراقچی: زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل در برجام فرا رسیده است

رئیس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین تاکید کرد، زمان برای تصمیم گیری طرف‌های مقابل در برجام فرا رسیده است.

به گزارش رادیودری به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، " سید عباس عراقچی "  رئیس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین، امروز یکشنبه  پیش از برگزاری کمیسیون مشترک برجام در روز آخر شمشین دور مذاکرات وین گفت:  اکنون در موقعیتی قرار داریم که تمامی اسناد توافق تقریبا آماده است.

عراقچی افزود: برخی از مسائل حل شده و برخی باقی مانده است، اما یک شکل کاملا دقیقی به خود گرفته و کاملا روشن است که ابعاد این اختلاف‌ها چگونه است.

به گفته  عراقچی،  صحنه مذاکرات و یک توافق احتمالی کاملا روشن است، و طرف‌های مقابل باید تصمیم‌های خود را بگیرند. 

رئیس تیم مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین همچنین گفت: مذاکرات را متوقف می‌کنیم و به پایتخت‌های خود برای تصمیم گیری برمی‌گردیم.

عراقچی خاطرنشان کرد:  امروز جلسه کمیسیون مشترک برجام تشکیل خواهد شد و جمع بندی از کاری که تا الان صورت گرفته را خواهیم داشت.

نشست کمیسیون مشترک برجام به منظور جمع‌بندی رایزنی‌های انجام‌شده در دور ششم مذاکرات، امروز ساعت ۱۴:۳۰ (به وقت ایران) با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا) و بدون حضور آمریکا در  وین برگزار می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران تاکید کرده، با توجه به اینکه آمریکا طرفی بوده که برجام را نقض کرده، این واشنگتن است که باید با رفع تحریم‌ها به توافق بازگردد و لازم است اجرای تعهدات آمریکا مورد راستی‌آزمایی قرار گیرد. ایران، تأکید کرده اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به این توافق ندارد.

عراقچی: زمان آن رسیده که آمریکا به برجام بازگردد

کلیدواژه