جوزا 31, 1400 17:19 Asia/Kabul
  • اعلام آمادگی آلمان برای احیای برجام
    اعلام آمادگی آلمان برای احیای برجام

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان گفت: برلین آمادگی دارد با تمام توان در راستای احیای برجام اقدام کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ «ماریا آدِبار» سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در نشستی خبری اظهار کرد: دیروز ششمین دور گفتگو‌های برجامی در وین به پایان رسید و ما در گفتگو‌ها پیشرفت خوبی داشتیم البته هنوز نکات و تصمیمات مهمی وجود دارد که باید بررسی شوند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان افزود: نمی توان گفت توافق در چه زمانی به وجود خواهد آمد، اما سرانجام حاصل خواهد شد.

روز گذشته ششمین دور نشست کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان ایران و گروه ۱+۴ (چین، فرانسه، آلمان، روسیه، بریتانیا) و بدون حضور آمریکا به ریاست انریکه مورا، معاون نماینده عالی اتحادیه اروپا در سیاست خارجی‌، در گراند هتل وین پایان یافت.

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران، در این نشست از طرف‌های مذاکره خواست تا با جدیت و اراده قوی به منظور حفظ و احیای برجام، با واقع‌بینی تصمیمات لازم را اتخاذ کنند. رؤسای سایر هیئت‌ها نیز ضمن تایید پیشرفت های صورت گرفته، بر ضرورت مشارکت همه طرف‌ها با رویکردی سازنده در ایجاد زمینه رسیدن به توافق تاکید کردند.

مقامات ایرانی همواره در طول نشست های اخیر بر لزوم لغو همه تحریم‌های ایران و ایجاد سازوکاری برای تضمین ماندن آمریکا در این توافق به منظور بازگشت تهران به آن تاکید کرده‌اند.

شایان ذکر است، وزرای امور خارجه اتحادیه اروپا امروز (دوشنبه) آخرین وضعیت مذاکرات درباره احیای برجام را با نگاه به انتخابات ریاست جمهوری ایران بررسی خواهند کرد.

 

آلمان توپ را برای احیای برجام به زمین ایران انداخت

کلیدواژه