سرطان 20, 1400 08:45 Asia/Kabul
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران: حضور اسرائیل در جغرافیای ما یک سراب است
    فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران: حضور اسرائیل در جغرافیای ما یک سراب است

فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران با تاکید بر اینکه حضور اسرائیل در جغرافیای ما یک سراب است، خاطرنشان کرد امنیت مرزهای آبی ما بسیار بالا است و امکان ندارد شناوری قصد تصرف به این منطقه را داشته باشد و لحظه به لحظه مورد رصد و پایش قرار نگیرد.

به گزارش رادیو دری، امیر دریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش ایران شامگاه شنبه با حضور در برنامه‌ای تلویزیونی اظهار کرد: اقیانوس هند به عنوان سومین اقیانوس بزرگ جهان در سال‌های اخیر با دزدی دریایی مواجه شد و کانون‌های ناامنی در خلیج عدن شکل گرفت و این باعث شد کشورهای منطقه هوشیاری بهتری پیدا کنند.

وی با اشاره به حضور نیروی دریایی ارتش ایران در منطقه شمال اقیانوس هند افزود: نیروهای دریایی در شرق و شمال اقیانوس هند حضوری معنادار دارند؛ نیروی دریایی ایران نیز در شمال اقیانوس هند به عنوان یک نیروی دریایی که قدرت اقیانوس‌پیمایی دارد، مطرح است.

دریادار خانزادی در ادامه درباره مرکز هماهنگی همکاری‌های بین المللی امنیت دریایی که طی روزهای گذشته در چابهار افتتاح شد، اظهار کرد: مدت زیادی بود که به فکر تشکیل مرکزی بودیم تا تلاش‌های امنیت‌آفرین دریایی در اجلاس آیونز را هدایت کند. این مرکز برای اولین در منطقه آزاد چابهار در حال تاسیس است. تلاش اصلی این مرکز جمع آوری داده‌های سفید و تسلط و اشراف بر منطقه شمال اقیانوس هند است.

این اطلاعات باید بین کشورها به اشتراک گذاشته شود و جلوی هرگونه فعالیتی که مخل امنیت دریا است گرفته شود. این مرکز همچنین می‌تواند عملیات‌های دریایی را نیز هدایت کند.

دریادار خانزادی: نیروی دریایی ارتش ایران به جدید ترین تجهیزات وموشک‌ها تجهیز شده است

کلیدواژه