اسد 03, 1400 13:03 Asia/Kabul
  • آغاز رژه عظیم دریایی روسیه با حضور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران
    آغاز رژه عظیم دریایی روسیه با حضور ناوگروه ارتش جمهوری اسلامی ایران

رژه عظیم دریایی روسیه در بندر سنت پترزبورگ با حضور ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران آغاز شد.

به گزارش رادیو دری؛ رژه عظیم دریایی روسیه به مناسبت سیصد و بیست‌ و پنجمین سالگرد تاسیس ناوگان دریایی روسیه از دقایقی پیش با فرمان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه  و در حضور هیات‌های بلندپایه نظامی بیش از ۲۰ کشور جهان، از جمله جمهوری اسلامی ایران در بندر سنت پترزبورگ و خلیج فنلاند آغاز شد.

امیر دریادار حسین خانزادی فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه و جمعی از معاونان نیروی دریایی، اعضای هیات ایران در مراسم رژه  نیز حضور دارند.

ناو سهند و ناوبندر مکران از ناوگروه هفتاد و پنجم نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز پس از درنوردیدن ۱۴ هزار مایل دریایی و عبور از اقیانوس اطلس و مناطقی راهبردی، در خلیج فنلاند به این رژه دریایی پیوسته‌اند.

در این رژه دریایی بیش از چهار هزار تکاور زبده دریایی از روسیه، ایران، هند و پاکستان، به عنوان یگان های عمل کننده در رژه دریایی سنت پترزبورگ مشارکت دارند.

پیام اصلی این نمایش قدرت دریایی، هشدار به آمریکا و ناتو خواهد بود که در ماه های اخیر تحرکات و اقدامات تحریک‌آمیز خود در مرزهای روسیه را تشدید کرده‌اند.

علاوه بر یگان‌های شناور روسیه، ایران، هند و پاکستان، هیات‌های نظامی و فرماندهان نیروی دریایی برزیل، آرژانتین، ونزوئلا، چین، نامیبیا، قبرس، مصر، قطر، بحرین، سنگال و بنگلادش در این مراسم حضور دارند.

دریادار خانزادی: حضور ناوهای ایرانی در خلیج فنلاند تاریخی است

کلیدواژه