سنبله 07, 1400 19:13 Asia/Kabul
  • قدردانی ویژه فیصل المقداد از مقام معظم رهبری
    قدردانی ویژه فیصل المقداد از مقام معظم رهبری

وزیر امور خارجه سوریه در دیدار همتای ایرانی خود، ضمن قدردانی ویژه از مقام معظم رهبری، به ملت ایران برای برگزاری انتخابات پرشور ریاست جمهوری تبریک گفت.

به گزارش رادیو دری، «فیصل المقداد» وزیر امور خارجه سوریه  امروز یکشنبه پس از دیدار با «حسین  امیرعبداللهیان»  وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دمشق تاکید کرد، سوریه و جمهوری اسلامی ایران در کنار هم و در برابر تروریسم و جنگی که علیه سوریه تحمیل شد، مقاومت کردند.

وزیر خارجه سوریه با اشاره به برنامه هسته ای ایران و فشارهای آمریکا علیه این برنامه و مقاومت سنگین ایران گفت، این موضوع ثابت کرد ملت ایران با تمامی طیف هایش هرگز تسلیم نمی شود و اراده ملت ایران ثابت کرد تسلیم پذیر نیستند.

فیصل مقداد در ادامه افزود، مقاومت ایران و سوریه و هر آن کسی که تلاش می کند عدالت و آزادی را محقق و استقلال خود را حفظ کند، در نهایت بر تروریسم پیروز می شود و ثابت می کند هیچکس نمی تواند نسبت به توانایی ما تردید داشته باشد.

وزیر خارجه سوریه  به تحریم هایی که آمریکا تلاش کرد علیه سوریه و ملت ایران تحمیل کند ، پرداخت و گفت این تحریم ها تلاشهایی غیرانسانی و غیراخلاقی است و متضرر اصلی آن ملتها هستند، اما همین فرصتی شد هم در ایران و هم سوریه که اقدام به توسعه اقتصادی و فرهنگی شود. 

" حسین امیرعبداللهیان " وزیر امور خارجه ایران پس از نشست منطقه ای بغداد به دمشق سفر کرد و در دیدار با  فیصل مقداد تاکید کرد، روابط جمهوری اسلامی ایران با دو کشور سوریه و عراق روابط راهبردی است.

امیرعبداللهیان: ایران حامی امنیت ، استقلال و وحدت سرزمینی عراق است

کلیدواژه