سنبله 22, 1400 16:36 Asia/Kabul
  • دبیرکل آژانس اتمی بار دیگر ادعاها درباره مسائل پادمانی ایران را تکرار کرد
    دبیرکل آژانس اتمی بار دیگر ادعاها درباره مسائل پادمانی ایران را تکرار کرد

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که به‌تازگی از سفر به تهران بازگشته، امروز (دوشنبه) بار دیگر ادعای نگرانی از عدم دسترسی به تأسیسات هسته‌ای ایران را مطرح کرد.

به گزارش رادیودری، گروسی که در نشست شورای حکام آژانس اتمی صحبت می‌کرد، با ابراز نگرانی از وجود مواد اتمی در مکان‌های اعلام‌نشده در ایران گفت: سوالات درباره آن چهار مکان اعلام‌نشده هنوز باقی است.

«رافائل گروسی» مدعی شد؛ نبود پیشرفت در شفاف‌سازی سوالات آژانس حول صحت و کمال اعلامیه‌های پادمانی ایران، تأثیر شدیدی بر توانایی آژانس برای اطمینان حاصل‌کردن از ماهیت صلح‌آمیز برنامه هسته‌ای ایران گذاشته است.

اظهارات ضد و نقیض گروسی در حالی است که وی روز گذشته (یکشنبه) مذاکرات با مقامات ایران را در جریان سفرش به تهران، سازنده خواند و گفت که دو طرف در مسیر خوبی در راستای حل اختلاف نظرها حرکت می‌کنند.

محمد اسلامی رییس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی ایران و رافائل گروسی مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز یکشنبه در تهران بیانیه مشترکی صادر و توافق کردند تا به بازرسان آژانس اجازه داده ‌شود نسبت به سرویس فنی تجهیزات نظارتی مشخص شده و جایگزینی کارت‌های حافظه آن‌ها که تحت مهر و موم مشترک در ایران نگهداری خواهند شد، اقدام کنند.

براساس بیانیه مشترک که به امضاء طرفین رسید، آن‌ها روحیه همکاری و اعتماد متقابل و اهمیت تداوم آن و همچنین ضرورت رسیدگی به موضوعات فیمابین در فضایی سازنده و منحصراً فنی را مورد یادآوری و تاکید مجدد قرار داده‌اند.

دراین بیانیه همچنین‌آمده است: در چارچوب تعاملات و همکاری‌های موجود فی‌مابین، طرفین تصمیم گرفتند دیدارهای متقابل را در سطوح مرتبط تداوم دهند.

 

نشست شورای حکام آژانس آغاز به کار کرد

 

کلیدواژه