میزان 05, 1400 17:30 Asia/Kabul
  • کمالوندی: آژانس با گزارشات هدف‌دار و مغرضانه روند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند
    کمالوندی: آژانس با گزارشات هدف‌دار و مغرضانه روند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به انتشار گزارش غلط مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: آژانس با گزارشات هدف‌دار و مغرضانه روند سازنده ایجاد شده را تخریب نکند.

به گزارش رادیودری، «بهروز کمالوندی» سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران در پاسخ به انتشار گزارش غلط «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با اشاره به اینکه نامه ای برای آژانس ارسال و نسبت به این اقدام غیرسازنده اعتراض شده است، تصریح کرد: رافائل گروسی و همکاران وی بخوبی می دانند که تفاهم صورت گرفته در قالب بیانیه مشترک، مشمول تجهیزات نظارتی (دوربین ها) مجتمع کرج به این دلیل که در نتیجه خرابکاری تیرماه/سرطان این مجتمع همچنان تحت تحقیقات امنیتی قرار دارد، نمی شد.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران گفت: درخواست تعمیم تعویض کارت های حافظه به دوربین های این مجتمع در سفر مدیرکل به تهران و نیز دیدار حاشیه کنفرانس عمومی وین مطرح شده بود که در هر دو بار ضمن ارائه توضیحات توسط «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی، پاسخ منفی و مخالفت ایران را بدنبال داشت.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارشی اعلام کرد که بازرسان آژانس در واپسین روزهای شهریور/سنبله، تجهیزات نظارتی آژانس در ایران را سرویس کردند.

در این گزارش آمده است که ایران به آژانس دسترسی به سایت کرج را برای نصب دوربین‌های نظارتی جدید یا اطمینان حاصل کردن از اینکه تولید قطعات سانتریفیوژ در این کارگاه از سر گرفته شده، نداده است.

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ادعا کرده که تصمیم ایران در اجازه ندادن به آژانس برای دسترسی به کارگاه ساخت قطعات سانتریفیوژ تسای کرج بر خلاف شرایط توافق شده در بیانیه مشترکی است که روز ۱۲ سپتامبر (۲۱ سنبله) با «محمد اسلامی» مدیر کل سازمان انرژی اتمی و معاون رئیس جمهور ایران حاصل شده است.

واکنش بروکسل به گزارش آژانس اتمی درباره مجتمع تسا در کرج

کلیدواژه