میزان 27, 1400 12:59 Asia/Kabul
  • دبیرکل مجمع تقریب: استکبار جهانی تلاش دارد با ایجاد جنگ حضورش را در منطقه موجه کند
    دبیرکل مجمع تقریب: استکبار جهانی تلاش دارد با ایجاد جنگ حضورش را در منطقه موجه کند

دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت : استکبار جهانی همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و خونریزی حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشورهای اسلامی بپردازد.

به گزارش رادیو دری، حجت الاسلام و المسلمین حمید شهریاری در افتتاحیه سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی با تبریک به مناسبت میلاد رسول گرامی اکرم(ص) و امام صادق (ع) اظهار داشت: متأسفانه امروز در جهان اسلام شاهد جنگ و درگیری و خونریزی هستیم؛ به همین دلیل موضوع سی و پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی را اتحاد اسلامی،«صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام» قرار دادیم.

وی ادامه داد: استکبار جهانی همواره در تلاش است تا با ایجاد جنگ و خونریزی حضور خود در منطقه را موجه جلوه دهد و به غارت کشورهای اسلامی بپردازد.

دبیرکل مجمع تقریب در ادامه به دلایل مشکلات و درگیری های موجود در جهان اسلام اشاره کرد و افزود : وجود برخی از علمای سرسپرده که زمینه حضور ظالمان در کشورهای اسلامی را فراهم و به عادی سازی روابط با کشورهای اسلامی روی می آورند، وجود اختلافات دامنه دار در کلام و عقاید و مذاهب و جهالت و خیانت برخی از پیروان مذاهب اسلامی که خشونت را ترویج می کنند، فقدان مردم سالاری دینی در برخی کشورها و وجود نگاه طایفه گری و قومی گرایی و تبعیت از تعصبات کور، وجود گروه ها و احزاب معارض در کشورهای اسلامی و وجود سوء ظن به یکدیگر در راستای تحمیل منافع حزبی و ... از جمله این عوامل است.

همزمان با آغاز هفته وحدت سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با موضوع اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام با حضور جمعی از متفکران و اندیشمندان اسلامی از ۵۲ کشور جهان به صورت حضوری و مجازی آغاز شد.

رئیسی: تقریب مذاهب اسلامی یک حرکت راهبردی در جهان اسلام است

کلیدواژه