عقرب 13, 1400 09:14 Asia/Kabul
  • ارشادی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد: تحریم های یکجانبه نقض منشور ملل متحد است
    ارشادی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد: تحریم های یکجانبه نقض منشور ملل متحد است

معاون نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد در سخنانی به نمایندگی از جنبش عدم تعهد، خواستار پایان فوری تحریم های یکجانبه علیه کشورها شد.

به گزارش رادیودری، "زهرا ارشادی" عصر چهارشنبه در کمیته ششم مجمع عمومی سازمان ملل تصریح کرد، جنبش عدم تعهد از کشورهایی که مبادرت به اعمال تحریم‌های یکجانبه کرده اند، می‌خواهد با قید فوریت به این تحریم‌ها پایان دهند.

"ارشادی" با ابراز نگرانی از اعمال قوانین و سایر اشکال اقدامات قهرآمیز در حوزه اقتصادی علیه کشورهای در حال‌ توسعه تاکید کرد،  تحریم‌های یکجانبه نقض منشور ملل متحد و موجب تضعیف قوانین بین‌المللی و قوانین سازمان تجارت جهانی هستند.

معاون نمایندگی دائم  ایران در سازمان ملل همچنین نگرانی جنبش عدم تعهد را نسبت به تجاوز مستمر شورای امنیت به وظایف و اختیارات مجمع عمومی و شورای اقتصادی و اجتماعی از طریق رسیدگی به موضوعاتی که در صلاحیت ارگان‌های مزبور است و همچنین اقدامات صورت‌ گرفته جهت ورود به عرصه هنجارسازی که ذیل اختیارات مجمع عمومی می‌باشد، اعلام کرد و گفت: جنبش عدم تعهد مجددا تاکید می‌ کند که اصلاحات سازمان ملل باید مطابق با اصول و رویه‌های تعیین شده توسط منشور ملل متحد انجام پذیرد.

"ارشادی" در ادامه با بیان اینکه تحریم‌های تحمیلی شورای امنیت کماکان موجب نگرانی جدی کشورهای عضو جنبش عدم تعهد است افزود، جنبش عدم تعهد بر این باور است که اعمال هرگونه تحریم‌ باید به‌ عنوان آخرین راه حل تلقی شود.

معاون نمایندگی دائم  ایران در سازمان ملل در پایان همچنین تعهد جنبش عدم تعهد مبنی بر حمایت از همه تلاش‌هایی که در راستای حل و فصل مسالمت‌آمیز اختلافات براساس مقررات حقوق بین‌الملل و منشور ملل متحد است، را اعلام کرد.

جنبش عدم تعهد تحریم‌های یکجانبه را محکوم کرد

کلیدواژه