عقرب 17, 1400 16:38 Asia/Kabul
  • عادی‌سازی روابط تجاری با ایران باید در مذاکرات وین محقق شود
    عادی‌سازی روابط تجاری با ایران باید در مذاکرات وین محقق شود

وزیر امورخارجه ایران گفت: عادی‌سازی روابط تجاری با ایران باید به طور کامل در مذاکرات وین محقق شود.

به گزارش رادیودری به نقل از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امورخارجه، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امورخارجه ایران روز دوشنبه در گفت وگوی تلفنی «لیز تراس» وزیر امورخارجه انگلیس افزود: موفقیت مذاکرات وین مشروط به رفع تمامی تحریم‌ها، بازگشت همه طرف‌ها به تعهداتشان، ارائه تضمین‌های لازم درخصوص اجرایی شدن نتایج گفت‌وگوها و راستی‌آزمایی اقدامات طرف مقابل است.
وزیر امور خارجه ایران گفت: عادی‌سازی روابط تجاری با ایران از تعهداتی بود که طرف مقابل در برجام پذیرفته است و این موضوع باید به نحو کاملی در مذاکرات وین محقق شود.
وزیر امور خارجه ایران همچنین با یادآوری بدهی قدیمی دولت انگلیس به ایران، بازپرداخت این بدهی را حق ملت ایران خواند و بر لزوم اقدام فوری لندن برای بازپرداخت هرچه سریع‌تر این بدهی تاکید کرد.
وزیر امورخارجه انگلیس هم  با ابراز خرسندی از اعلام تاریخ برگزاری کمیسیون مشترک برجام، سه کشور اروپایی را جهت دستیابی به پیشرفت در مذاکرات، مشتاق و جدی خواند.
لزوم ارسال کمک‌های انسان‌دوستان بین‌المللی به مردم افغانستان و اهمیت تشکیل دولت فراگیر در این کشور، وضعیت فاجعه‌بار انسانی در یمن و اهمیت توقف محاصره انسانی این کشور، اهمیت حمایت از ثبات در لبنان و ابراز تاسف از ادامه نقض حقوق بشر در بحرین، از دیگر موضوعات مورد اشاره وزیر امورخارجه ایران در گفت و گو با وزیر امورخارجه انگلیس بود.

عراقچی: مسائل جدی و مهمی وجود دارد که باید در مذاکرات وین حل و فصل شود

کلیدواژه