عقرب 19, 1400 08:56 Asia/Kabul
  • بازتاب رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران در رسانه های بین المللی
    بازتاب رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران در رسانه های بین المللی

رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران بازتاب گسترده ای در رسانه های بین المللی داشته است.

خبرگزاری فرانسه درباره رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 گزارش داد، ارتش ایران این رزمایش را در نزدیکی شاهراه نفتی و در پهنه‌ ای به گستره یک کیلومتر مربع برگزار کرده و بالگردها، تانک ها، پهپادها، رزمناوها و قایق های تندرو را به خدمت گرفته است.

شبکه خبری فرانس 24 نیز دراین باره گزارش  داد، گستره این رزمایش از شرق تنگه هرمز تا دریای عمان تا شمال اقیانوس هند را در بر گرفت؛ منطقه ای راهبردی که مسیر عبور محموله های نفتی جهان است.

براساس این گزارش، مقامات ارتش ایران اعلام کردند، این رزمایش هشدار جدی به دشمنان این کشور است.

رویترز نیز درباره اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 گزارش داد، این کشور در جریان برگزاری این رزمایش به پهپادهای آمریکایی که قصد نزدیک شدن به تنگه هرمز، محل انجام این رزمایش را داشتند، هشدار داد.

براساس گزارش آسوشیتدپرس، مقامات ایران اعلام کردند که رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با هدف بهبود آمادگی در مقابله با تهدیدهای خارجی و هرگونه تجاوز احتمالی برگزار می شود.

شبکه دویچه وله آلمان گزارش داد، ارتش ایران رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 را با هدف پاسخ به هر گونه تجاوز برگزار کرد.

رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش که از هفته گذشته مراحل مقدماتی خود را آغاز کرده بود، به پایان رسید. 

این رزمایش با بکارگیری قسمتی از توان رزمی نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند ارتش در منطقه وسیعی از شرق تنگه هرمز تا پسابندر در مرز ایران و پاکستان و در دریا نیز تا مدار 10 درجه شمالی و بخشی از دریای سرخ برگزار شد.

در این رزمایش انواع یگان‌های شناور سطحی و زیرسطحی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران شامل ناوشکن تمام ایرانی دنا، انواع ناوشکن‌ها، ناوهای موشک‌انداز، ناوهای نیروبر و زیردریایی‌ های کلاس طارق و قدیر، از مقابل ناوشکن سرفرماندهی سهند رژه رفتند.

جنگنده‌های اف4، میراژ و هواپیمای شناسایی P3F نیروی هوایی ارتش و انواع بالگرد نیروی دریایی ارتش، یگان‌های سطحی و زیر سطحی را در این رژه همراهی کردند.

پایان رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش جمهوری اسلامی ایران

کلیدواژه