عقرب 22, 1400 09:16 Asia/Kabul
  • تکرار ادعاهای ضدایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل
    تکرار ادعاهای ضدایرانی نماینده آمریکا در سازمان ملل

«لیندا توماس گرینفیلد» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد ادعاهای خود درباره برنامه هسته‌ای ایران را تکرار کرد.

به گزارش رادیو دری، «لیندا توماس گرینفیلد» روز جمعه در نشستی با خبرنگاران بدون اشاره به خروج یک‌جانبه واشنگتن از توافق برجام گفت، دولت آمریکا نگران فعالیت‌های هسته‌ای ایران است.

سفیر آمریکا در سازمان ملل همچنین تأکید کرد، در موضع واشنگتن درخصوص به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم صهیونیستی بر بلندی‌های جولان تغییری ایجاد نشده است.

گرینفیلد در حالی این اظهارات را بیان کرده که به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، وی قصد دارد از روز یکشنبه و به‌مدت پنج روز به غرب آسیا سفر کند.

او قصد دارد در این سفر، با مقامات فلسطینی، اردنی و رژیم صهیونیستی دیدار و گفت‌وگو کند. این اولین سفر یک مقام دولت «جو بایدن» به فلسطین اشغالی از زمان روی کار آمدن «نفتالی بنت» نخست‌وزیر این رژیم خواهد بود.

آمریکا هشتم مه 2018 /18 ثور 1397 رسماً از توافق برجام خارج شد و ضمن بازگرداندن تحریم‌های گذشته، تحریم‌های جدیدی نیز ضد ایران وضع کرد.

جمهوری اسلامی ایران به مدت یک سال در چارچوب برجام به تعهدات هسته‌ای خود عمل کرد، اما از آنجایی که کشورهای اروپایی عضو برجام در اجرای تعهدات خود ناکام بودند، ایران از مه 2019 کاهش تعهدات برجامی را طی 5 گام اجرا کرد.

تاکنون 6 دور مذاکره با هدف بازگشت آمریکا به برجام در شهر وین با حضور کشورهای باقیمانده در این توافق انجام شده است.

مذاکرات آتی ایران و گروه 1+4 قرار است 29 نوامبر/ 8 قوس در وین برگزار شود.

تلاش آمریکا برای تغییر در توافق هسته‌ای برجام

کلیدواژه