امیرعبداللهیان: حصول توافق با آژانس اتمی امکان پذیر است
(last modified 1400-09-04T04:45:26+00:00 )
قوس 04, 1400 09:15 Asia/Kabul
  • امیرعبداللهیان: حصول توافق با آژانس اتمی امکان پذیر است
    امیرعبداللهیان: حصول توافق با آژانس اتمی امکان پذیر است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: حصول توافق با آژانس بین المللی انرژی اتمی امکان پذیر است.

به گزارش رادیودری، حسین امیرعبداللهیان روز چهارشنبه در گزارشی توییتری از دیدار و گفت و گو با مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: در تهران با رافائل گروسی گفت و گوهایی صمیمی، صریح و نتیجه‌بخش انجام شد.  

وزیر امور خارجه ایران افزود: در مورد ادامه همکاری‌ها توافقات خوبی کردیم اما نهایی‌کردن متن، نیاز به کار بیشتر در مورد چند واژه دارد.  

امیرعبداللهیان با بیان اینکه حصول توافق امکان‌پذیر است، تاکید کرد: سیاسی کردن مسائل فنی غیرسازنده است. 

امیر عبداللهیان روز سه شنبه در دیدار با گروسی بر اراده جدی جمهوری اسلامی ایران برای تعامل سازنده با آژانس در چارچوب موافقتنامه‌ پادمان‌ها تاکید و اظهار امیدواری کرد که در سفر مدیرکل آژانس اعتماد متقابل و همکاری‌های طرفین بیش از پیش تقویت شود. 

وزیر امور خارجه ایران همچنین بر اهمیت کار فنی، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس و ضرورت بی‌اعتنایی به فشارهای سیاسی خارجی تاکید کرد.  

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز متقابلا ضمن تاکید بر رویکرد فنی، حرفه‌ای و بی‌طرفانه آژانس، سفر خود را نشانه‌ای از اراده برای گفت و گو و درک متقابل، حل مسائل و ارتقای همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد و از آمادگی آژانس برای حل و فصل موضوعات باقی مانده طی ماه‌های آتی در همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.  

مذاکرات درباره ازسرگیری اجرای برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی آمریکا علیه ایران قرار است هشتم آذر/قوس (۲۹ نوامبر) در وین برگزار شود.  تاکنون ۶ دور مذاکره در وین میان ایران و گروه چهار به علاوه یک انجام شده است.

دیدار و رایزنی امیرعبداللهیان با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

امیرعبداللهیان: رفتار متناقض آمریکا یکی از موانع اصلی در مذاکرات

کلیدواژه