قوس 15, 1400 08:48 Asia/Kabul
  • رئیسی: رفع و خنثی سازی تحریم ها را با قوت دنبال می کنیم
    رئیسی: رفع و خنثی سازی تحریم ها را با قوت دنبال می کنیم

رئیس جمهوری اسلامی ایران یکشنبه شب گفت: دولت ایران رفع و خنثی سازی تحریم های ظالمانه را با قوت دنبال می کند.

به گزارش رادیو دری، آیت الله "سیدابراهیم رئیسی" در گفت وگوی زنده تلویزیونی با ملت بزرگ ایران به ارائه متون پیشنهادی ایران در قالب دو موضوع "لغو تحریم‌های ظالمانه" و "مسائل هسته‌ای" به طرف مقابل در مذاکرات اخیر در وین اشاره کرد و افزود، امروز به دنیا ثابت شده است که ایران مقتدرانه و عزتمندانه در مذاکرات شرکت می کند.

آیت الله "رئیسی" با بیان اینکه رفع و خنثی‌سازی تحریم های ظالمانه اولویت دولت ایران است اظهار داشت، تاکنون بیش از 100 نشست و تماس با سران و مقامات کشورهای مختلف داشته‌ و در این گفت‌ وگوها بر اراده جمهوری اسلامی برای گسترش ارتباطات اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادی با جهان  تاکید کرده است.

رئیس جمهوری اسلامی ایران در این گفت وگوی تلفنی به سفر اخیر خود به تاجیکستان نیز اشاره کرد و گفت: پس از این سفر روابط اقتصادی و تجاری دو کشور 3 برابر شده است.

آیت الله "رئیسی" در ادامه با اشاره به حضورش در نشست  سران سازمان همکاری شانگهای و نیز نشست سران سازمان همکاری اقتصادی "اکو" خاطرنشان کرد، این 2 نشست فرصتی بود تا تهران بتواند فضای جدیدی را برای گسترش روابط با همسایگان و کشور‌های منطقه فراهم کند.

رئیس جمهوری اسلامی ایران همچنین از امضای چندین قرارداد با کشورهای همسایه خبر داد و افزود، این قرارداد های به زودی رسانه ای خواهند شد.

رئیسی در گفتگو با پوتین: در مذاکرات هسته‌ای برای لغو تحریم‌ها جدی هستیم

کلیدواژه