قوس 22, 1400 12:39 Asia/Kabul
  • باقری کنی:‌ گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است
    باقری کنی:‌ گفت‌وگوها مثبت و رو به جلو بوده است

مذاکره کننده ارشد ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ گفت‌وگوهای جاری در وین را مثبت و رو به جلو خواند.

به گزارش رادیو دری، «علی باقری کنی » مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات با گروه ۱+۴ در گفت وگو با شبکه خبری "پرس تی وی" درباره روند مذاکرات جاری در وین گفت: ایران اصلاحات و پیشنهادهای خود را در خصوص موضوعات اختلافی به طرف‌های مقابل اعلام  کرده است.
باقری با بیان اینکه در زمینه موارد اختلافی، ایران تاکنون هیچ پیشنهاد و ابتکاری از طرف مقابل دریافت نکرده است، تصریح کرد: در دو موضوع لغو تحریم‌های غیرقانونی و ظالمانه و همچنین اقدامات هسته‌ای، محورهای متعددی وجود دارد  که این اختلافات در پیش نویس نهایی که در مذاکرات وین ۶ حاصل شده است به صورت مشهود وجود دارد.
دور جدید مذاکرات رفع تحریم‌های ظالمانه ایران در وین از دوشنبه هفته گذشته (۸ قوس/۲۹ نوامبر) آغاز شد.
در این دور از گفت و گوها، تیم مذاکره کننده ایران، طی ابتکارعملی جدی، متون پیشنهادی را در زمینه رفع تحریم ها و موضوع هسته ای به طرف های مقابل ارائه کرد.
طرف‌های مذاکره کننده با ایران، گروه ۱+۴ (آلمان، فرانسه، انگلیس، روسیه و چین) اعلام کردند برای ارائه پاسخ‌های مستدل، مستند و منطقی به پیشنهادهای جمهوری اسلامی ایران، نیازمند مشورت با پایتخت‌ها هستند و بر این اساس به طرف‌های مقابل فرصت داده شد پس از مشورت با پایتخت‌هایشان گفت‌وگوها در وین ادامه پیدا کند.
این گفت و گو ها از ۹ دسامبر با برگزاری نشست افتتاحیه کمیسیون مشترک برجام از سر گرفته شد و در وین ادامه دارد.

کلیدواژه