بیانیه سفارت روسیه در ایران درباره تحریف سخنان اولیانوف
(last modified Wed, 15 Dec 2021 09:36:53 GMT )
قوس 24, 1400 14:06 Asia/Kabul
  • بیانیه سفارت روسیه در ایران درباره تحریف سخنان اولیانوف
    بیانیه سفارت روسیه در ایران درباره تحریف سخنان اولیانوف

سفارت روسیه در ایران درباره تحریف سخنان «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از سوی برخی رسانه های فارسی زبان، بیانیه‌ای منتشر کرد.

به گزارش رادیودری، در بیانیه سفارت روسیه در ایران آمده است: ترجمه تحریف شده سخنان «میخائیل اولیانوف» نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره مسئله سانتریفیوژها در واحدهای هسته‌ای ایران به زبان فارسی، درست ترجمه نشده است.
رسانه‌های غربی در اقدامی شیطنت‌آمیز، با تحریف سخنان میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات وین، روایتی غیرواقعی از مصاحبه او منتشر کردند.
در حالیکه نماینده روسیه در مصاحبه کوتاه خود با رسانه‌های غربی، مذاکرات وین را رو به جلو و نقش ایران در این دور از مذاکرات را مثبت و سازنده ارزیابی کرده بود، رسانه‌های غربی و برخی رسانه‌های فارسی زبان، این سخنان را به گونه‌ای دیگر منتشر کردند تا به مخاطب القاء کنند که روسیه نیز از نقش‌آفرینی تیم جدید مذاکره کننده ایرانی، دلسرد و نگران است.
متن کامل مصاحبه میخائیل اولیانوف که در رسانه‌های روسی منتشر شده، نشان می‌دهد نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین از روند مذاکرات خشنود است و نقش ایران را سازنده توصیف می کند.

تاکید اولیانوف به طرف‌های برجام بر لزوم دو طرفه بودن دیپلماسی

کلیدواژه